تسنیم نوشت: دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا گفته است که آمریکا باید برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای بین نیروی هوایی خود و سوریه، در این کشور منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

استیون بوچی دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: ایالات متحده باید برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای بین نیروهای هوایی آمریکا و سوریه، در این کشور منطقه پرواز ممنوع اعلام کند.

اظهارات این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در حالی است که پیتر کوک سخنگوی پنتاگون پیش از این اعلام کرد که آمریکا آماده برقراری تماس و ارتباط مستقیم با دولت سوریه است تا از وقوع هرگونه شرایطی مانند عملیات هوایی ارتش سوریه در نزدیکی نیروهای زمینی در حسکه، جلوگیری کند.

بوچی در ادامه تصریح کرد: آمریکا باید منطقه پرواز ممنوع اعلام کند و به دولت بشار اسد بگوید که هر هواپیمایی وارد این منطقه شود، سرنگون خواهد شد و هر گونه حمله هوایی به نیروهای ائتلاف یا کسانی که تحت حمایت ائتلاف هستند، با اقدام تلافی جویانه روبرو می شود.

یک منبع در وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: افزایش فعالیت جنگنده‌های سوری منجر به این شده است که وزارت دفاع روسیه طرح ابتکاری را برای ایجاد مکانیسمی پیشنهاد دهد تا مانع از حوادث احتمای بین جنگنده های سوری و آمریکایی گردد.

هفته گذشته، آمریکا به خاطر عملیات نیروی هوایی سوریه در نزدیکی مواضع نیروهای زمینی وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش در حسکه، با مسکو تماس گرفته بود.

استفن تاون سند فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه نیز پیش از این در سخنانی گفت: مسکو و دمشق مطلع شده‌اند که نیروهای ائتلاف در صورتی که احساس تهدید کنند، تدابیر و اقدامات لازم را برای دفاع از خودشان اتخاذ خواهند کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =