ایرنا نوشت: معاون رئیس‌جمهوری گفت: سال 91 در آمد نفتی دولت 119 میلیارد دلار بود و امسال کل در آمد نفتی 23 میلیارد دلار است و این یعنی اینکه امروز درآمد نداریم و هنر ما بر این است که بتوانیم با همین در آمد کشور را اداره کنیم.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و شهیدان کارمند استان یزد در مسجد روضه محمدیه این شهر افزود: تمام همت دولت بر این است که بتواند در دو عرصه سیاست ها ی پولی و مالی، چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در آورد. فعال کردن هفت هزار و 500 واحد تولیدی در کشور در همین راستا بوده است.

به گفته وی دولت در این زمینه موظف شده 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن واحدهای تولیدی و خصوصی و همچنین 37 هزار میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی هزینه کند.

نوبخت اظهار داشت: مردم حق دارند با گذشت سال‌ها مقاومت شاهد بهبود و رونق اقتصادی باشند و برای ما شرط لازم بود که تورم بالای 40درصد به زیر 9 درصد برسد و رکود منفی 6.8 درصد در فصل بهار امسال به 4.4 درصد مثبت برسد .

وی گفت: لازم است که مردم این کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند.

نوبخت خاطر نشان کرد: خدمت گزاران دولت در ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر خود را مسئول می دانند که شبانه روز برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

به گفته وی در سال 91 در آمد نفتی دولت 119 میلیارد دلار بود و امسال کل در آمد نفتی 23 میلیارد دلار است و این یعنی اینکه امروز درآمد نداریم و هنر ما بر این است که بتوانیم با همین در آمد کشور را اداره کنیم.

وی توجه دولت به حوزه سلامت را یادآور شد و گفت: سالانه چهار هزارو 800 میلیارد تومان فقط برای خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت هزینه شده و بسیاری از هزینه های بیمارستانی از جیب مردم کاهش یافته و این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت، یارانه های مردم را قطع نکرد و فقط یارانه افراد پر در آمد قطع شد و 26 هر ماه، این مبلغ بدون تاخیر به حساب مردم واریز می شود.

وی با تقدیر و تشکر از اقدامات مجلس شوای اسلامی گفت: از مردم بخاطر انتخاب نمایندگان شایسته تقدیر می کنم، اقدامات مجلس قبلی هم قابل تقدیر است و امروز شاهدیم که در مجلس درگیری میان قوا وجود ندارد و شاهد اتحاد وحدت میان نمایندگان هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس، دولت را همراهی می کند گفت: در سال 93 ، 4.2 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که الان این رقم به 11 میلیون تن رسیده و در این زمینه خودکفا شده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: 30 میلیارد تومان باید برای این خرید پرداخت شود که تاکنون شش هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم و بقیه هم

مجلس کمک کرده و بزودی مطالبات کشاورزان را پرداخت می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان یزد 950 هزار میلیارد تومان مصوب شد تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه موظف است تعهدات ریاست جمهوری را عملی کند و از سازمان برنامه و بودجه استان می خواهیم که این مصوبات را پیگیری نماید.

توبخت به تحریم های اقتصادی دشمن به بهانه انرژی هسته ای اشاره و گفت: به این اتهام چندین قطعنامه علیه کشور ما صادر کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که زمینه حمله نظامی همانطوری که با عراق انجام دادند در ایران هم فراهم کنند اما این توطئه هم مانند دیگر توطئه ها بی ثمر و ناکام ماند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده ای هسته ای ایران افزود: در دولت یازدهم این زمینه فراهم شد که در این مذاکره، مردانه و سربلند بیرون بیاییم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رسما آژانس، اتهام وارد شده به ما را نادرست اعلام کرد که نشان از سند رسوایی دنیا و حقانیت جمهوری اسلامی بود.

وی به امنیت امروز کشور ما اشاره کرد و گفت: نا امنی امروز دیگر فقط در کشورهای افغانستان، سوریه و عراق نیست بلکه در ترکیه و المان و فرانسه هم رسوخ کرده و این نشان از تلاش های نیروها مسلح، بسیجیان، سپاه، ارتش و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که در همه جا حضور دارند.

استان یزد 246 شهید کارمند تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =