ایرنا نوشت: فرماندار قم با بیان این که فرودگاه به عنوان نقطه ثقل سرمایه گذاری و توسعه استان مورد تاکید و تایید همه مسئولان است گفت: دولت تدبیر و امید برای اتمام طرح فرودگاه بین المللی قم اهتمام ویژه ای دارد.

رضا سیار جمعه شب در دیدار مردمی مسئولان استان به مناسبت هفته دولت در مسجد سلمان فارسی قم با اذعان به این که توسعه این طرح بزرگ در آغاز و طی کردن مراحل قانونی خود مقداری با ناکامی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: از زمان آغاز مراحل مطالعاتی این طرح هر 4 استاندار سابق قم پیگیر این موضوع بودند و به صورت دلسوزانه از آن حمایت کردند.
وی گفت: ما قول می دهیم که فرودگاه قم که در حال حاضر به صورت نیمه کار تمام شده است به اتمام برسد.
وی با تاکید بر مهلت داده شده به مجری فعلی طرح برای بهره برداری از آن ضمن رعایت قوانین و مقررات، تصریح کرد: در صورتی که مجری طرح به هر دلیلی نتواند در این کار توفیقی حاصل کند، دولت با محفوظ دانستن حقوق مردم و سرمایه گذاران در ادامه کار و برای اتمام طرح با جایگزین نمودن پیمانکار جدید اهتمام ویژه ای خواهد داشت.
سیار با تاکید بر بی مورد بودن هر گونه نگرانی و دغدغه از سوی سرمایه گذاران در این طرح، اضافه کرد: با توجه به ورود قوه قضاییه و استانداری قم به موضوع فرودگاه و برگزاری جلسه مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با این طرح، توصیه ها و خط مشی های لازم ارائه شده و تا کمتر از چند ماه آینده برای این طرح تعیین تکلیف خواهد شد که همکاری مجری در این زمینه نقش مهمی دارد.
فرماندار قم در عین حال اولویت نخست برای انتخاب مجری طرح مذکور را مجری کنونی آن دانست و افزود: در غیر این صورت از طریق انتخاب مجری جدید موضوع به مرحله عمل خواهد رسید.
ساخت فرودگاه بین المللی قم با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بهمن ماه 90 آغاز شد، این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) 125 کیلومتر فاصله دارد.
سیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح قطار شهری قم، گفت: این طرح در حال حاضر با سرعت تمام در حال انجام است.
وی افزود: بنابر اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی مجوزهای قانونی خط شماره 2 قطار شهری حدفاصل خیابان 19 دی به سمت بلوارامین و شهرک پردیسان که تقریبا به دلیل اجرای منوریل حذف شده بود، اخذ و اعتبار لازم برای آن نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حاصل شده و علاوه بر آن مجوز آغاز مطالعه خط شماره 3 اخذ شده است.
سیار هم چنین با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی موجود افزود: روحانیت و مساجد در محله های مختلف نقش ویژه ای در کاهش این آسیب ها دارند.
فرماندار قم با اشاره به ضرورت تشکیل شورای اجتماعی در محله ها با محوریت مساجد و امامان جماعت گفت: به طور حتم به کارگیری این شیوه برای ساماندهی معضلات اجتماعی موثر است.
وی گفت: به همین منظور مقام های اجرایی استان قم درصدد استفاده از ظرفیت مساجد فعال در حوزه مسائل اجتماعی با حضور بسیج، نیروی انتظامی و تمامی امکانات مدارس و اماکن متعلق به ورزش و جوانان و هم چنین شهرداری در قالب برگزاری کلاس ها، کارگاه های آموزشی، جُنگ ها و برنامه های متنوع و شاد برای پر کردن اوقات فراغت قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان هستند.
8 شهریور ماه، سالروز شهادت محمد علی رجایی و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 به عنوان روز مبارزه با تروریسم و دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =