بهره‌برداری مخزن 2000 مترمکعبی آب در شهر زواره اصفهان

باحضور معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم اردستان در مجلس وشورای اسلامی، فرماندار، بخشدار و سایر مقامات استانی مخزن 2هزار مترمکعبی بتنی جدید آب در شهر زواره به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهندس بیشه معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا استان اصفهاندر مراسم افتتاح مخزن 2هزار مترمکعبی بتنی جدید زواره  گفت: باوجود اینکه شهر زواره یکی از نقاط کویری استان محسوب می شود که با محدودیت شدید منابع آبی روبروست اما با این همه طی چندسال اخیر به رغم وجود چالش کم آبی در استان اصفهان توانستیم آب شرب مورد نیاز شهر زواره را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افتتاح پروژه مخزن 2 هزار مترمکعبی زواره را به منظور تأمین پایدار آب شرب مردم این شهر دانست و اعلام کرد: با احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی زواره و زون بندی مناسب می توانیم بهتر از گذشته آب شرب مردم شهر زواره را تأمین کنیم به طوریکه با اجرای این پروژه می توان آب شرب مسکن مهر و شهرک چمران شهر زواره را تأمین نمود.

مهندس بیشه با بیان اینکه پروژه مخزن 2 هزار مترمکعبی با سازه بتنی و به صورت نیمه مدفون با احداث دو باب شیرخانه، نصب تأسیسات، شیرآلات، لوله گذاری فولادی و اتصال به شبکه توزیع عملیاتی گردید اعلام کرد: افزایش فشار آب، ذخیره آب طرح اصفهان بزرگ به شهرهای زواره، روستاهای تحت پوشش، مراکز صنعتی و همچنین افزایش ظرفیت آبرسانی از اهداف مهم اجرای این پروژه بوده است.

معاون مهندسی و توسعه گفت: اجرای این پروژه در سال 93 در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون به بهره برداری رسید و نیز 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و جاری هزینه اجرای این پروژه بوده است.

بیشه افزود: در نقاط مختلف شهر زواره شیرهای برداشت آب شرب وجود دارد که در مواقع اوج مصرف که عمدتاً در فصل گرم سال می باشد مردم برای تأمین آب خود از این شیرهای برداشت استفاده می کنند همچنین در شهرهای اردستان و مهاباد شیرهای برداشت وجود دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =