مسافران یک پرواز از شهر سن پطرزبورگ در غرب روسیه به تهران می‌گویند حرکت آنها با حدود 18 ساعت تاخیر و معطلی انجام شده. شرکت هواپیمایی ماهان می‌گوید دارد به پرونده رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برخی از مسافران پرواز 1103 از مبدا سن پطرزبورگ به تهران در تماس با سرویس مشکلات مردم اعلام کرده اند این پرواز با 18 ساعت تاخیر انجام شده است.
یکی از این مسافران که مادری با فرزند 4 ماهه است، به خبرنگار ما گفت: زمانی که برای بازگشت به تهران، سوار هواپیمای ایرلاین ماهان شدیم، خلبان اعلام کرد هواپیما نقص فنی دارد. ما را به سالن ترانزیت هدایت کردند و تا 18 ساعت بعد به سراغمان نیامدند.
این مسافر در ادامه گفت: کسی از پرسنل خطوط هواپیمایی ماهان پاسخگوی ما نبود. در زمان بلاتکلیفی ابتدا یک ویزای موقت 5 ساعته برای ما صادر شد که بعد از آن گفتند از این ویزا استفاده نکنید چون معلوم نیست نقص هواپیما چه زمانی برطرف می شود. ما قرار بود یکم شهریور پرواز کنیم که با 188 ساعت تاخیر در دوم شهریور به سمت تهران حرکت کردیم. تعداد بسیار زیادی مسافران ایرانی و خارجی در این پرواز بودند که همگی سرگردان شدند. در بازگشت به تهران هم پیگیری های ما بعد از یک هفته جواب نداده و هواپیمایی ماهان پاسخگوی این تاخیر نیست.
برای پیگیری موضوع با سرویس ارتباط با مشتریان هواپیمایی ماهان تماس گرفتیم. زندی، یکی از پاسخگویان این سرویس در جواب خبرنگار ما اعلام کرد: این پرونده در حال بررسی است و هنوز نتیجه ای از آن به ما ابلاغ نشده است.
او در ادامه گفت: به محض اینکه از طرف مدیریت، پیگیری و رسیدگی به پرونده تمام شد، موضوع به تک تک مسافران اطلاع رسانی می شود.

حقوق مسافران در تاخیرهای طولانی
دستورالعمل حقوق مسافر روشن می کند مسافران در تاخیرهای بیش از 4 ساعت چه حقوقی دارند. ویرایش هفتم این دستورالعمل که در فروردینماه پارسال به تصویب رسیده عنوان می کنددر صورت بروز تاخیر در انجام پرواز بر اساس زمان درج شده در بلیت مسافر، اقدامات ذیل می بایست توسط شرکت هواپیمایی انجام شود.
اقدامات عمومی:
- نماینده شرکت هواپیمایی با حضور در میان مسافران با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در خصوص تاخیر پرواز اقدام می نماید.
- شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاع رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر اقدام می نماید.
اقدامات اختصاصی در تاخیر بیش از 4 ساعت:
- در این صورت شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف 30 درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است. ابطال پرواز در این حالت مشمول بند 2-3-3 خواهد بود.
در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می گردد، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافرین صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین هستند.
به نظر می رسد طبق گفته های مسافران این پرواز در بخش اقدامات عمومی، شرکت هواپیمایی یاد شده، اقدامات قانونی لازم را به عمل نیاورده و آنها در بلاتکلیفی و بی اطلاعی به سر برده اند. پیگیری سایر موارد نیز پس از اعلام مدیران ارشد شرکت هواپیمایی مزبور قابل اطلاع رسانی است.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =