مهر به نقل از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نوشت: در صورت سرمایه گذاری روستائیان مرزنشین دولت به آنها تا هفت برابر سرمایه تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می کند.

سید ابوالفضل رضوی ظهر دوشنبه در جمع مردم شهر قهستان اظهار کرد: امروز سالروز شهادت دو دولتمرد بزرگ، انسان‌های مخلص، مجاهد در راه خدا و بی ادعا شهیدان رجایی و باهنر است.

وی با اشاره به اینکه جنگ با حضور مردم به پیروزی رسید، بیان کرد: شرقی‌ترین ناحیه کشور شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده تا انقلاب باقی بماند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، عنوان داشت: باور ما این است باید همواره از حضور ارزشمند مردم در جنگ اقتصادی استفاده کنیم چراکه بدون حضور مردم نمی‌توان موفق عمل کرد.

رضوی با تاکید بر اینکه تدبیر اندیشیده شده دولت جمهوری اسلامی ایران برای روستاییان و مناطق مرزی را هیچ دولتی نداشته است، بیان کرد: دولت باید برای اشتغال روستاهای مرزی، پایداری روستاهای مرزی و پایداری جمعیت در مرز کشور تسهیلات ویژه‌ای پرداخت کند.

وی به نحوه پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و افزود: اگر کسی در روستاهای مرزی اشتغال پایدار، صنایع تبدیلی و فرآوری ایجاد کند از تسهیلات با نرخ صفر درصد بهره مند خواهد شد.

رضوی با بیان اینکه مردم روستاهای مرزی از نظر مالی دچار مشکل و از طرفی هم نگهبانان مرزی هستند، بیان داشت: در همین راستا با سپاه پاسداران تفاهم نامه‌ای منعقد شده که به جای مردم کار را انجام و دولت چند برابر سرمایه آن‌ها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر ۲۰۰ خانوار از مردم روستاهامرزی در امر سرمایه گذاری ورود کنند دولت تا هفت برابر آن را تسهیلات بدون کارمزد پرداخت خواهد کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه این تسهیلات از دوره تنفس دو ساله برخوردار است، تصریح کرد: همچنین این تسهیلات در سایر روستاها با نرخ سه درصد خواهد بود.

رضوی با اشاره به اینکه دولت نرخ تورم ۳۵ درصدی در سال ۹۲ را امروز به تک رقمی رسانده است، اظهار داشت: همچنین دولت تراز بازرگانی خارجی در کالاهای غیر نفتی را برای نخستین بار افزایش داده و صادرات بر واردات پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت نرخ رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصد به ۴.۴ رسیده است، عنوان کرد: این به معنای تلاش برای بهبود وضعیت مردم است اگر چه دولت از این وضعیت راضی نیست و تلاش دارد امسال رونق اقتصادی و اشتغال را در سطح کشور به خصوص مناطق محروم فعال کند که در چند ماه آینده این رونق را شاهد خواهیم بود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =