ایرنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهرک برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ از بخش های مختلف مجموعه بزرگ دارویی کشور بازدید کرد و خط آبرسانی شهرک را راه اندازی کرد.

محمدرضا نعمت زاده گفت: امروز افتخار بازدید از شهرک دارویی برکت راداشتیم که بنا به تصویب دولت این شهرک که زیر نظرستاد اجرایی فرمان امام است، منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون واحد دارویی در این محل مستقر و به شهرک تخصصی تبدیل شده و به مراکز تحقیقاتی و تولیدی و نیمه صنعتی نیز تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: این شهرک نمونه ممتاز خاورمیانه خواهد شد و یقین دارم پایگاه رشد توسعه صنایع دارویی و صنایع بنیادی نیز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون زیرساخت های این شهرک آماده شده و بیش از 15 واحد صنعتی اعم از داخلی و خارجی زمین گرفته وقرارداد بسته اند که سال آینده شاهد تولید چند واحد صنعتی خواهیم بود.
سبحان آهنی قائم مقام مدیرعامل شهرک دارویی برکت نیز با بیان گزارشی از وضعیت دارویی وفلسفه ایجاد این شهرک، گفت : شهرک دارویی برکت به منظور متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه وکارخانه های دارویی پیشرفته در منطقه ساوجبلاغ در یک مجموعه 200 هکتاری، در کنار اتوبان تهران-قزوین و 65 کیلومتری تهران واقع شده که 14 درصد داروهای کشور را تولید وبا 100 هزار سهام دار برای 3600 نفر اشتغال ایجاد کرده و 450 قلم دارو تولید می کند.
وی ادامه داد : شرکت دارویی برکت از طریق تعامل سازنده با موسسات دانش بنیان و دانشمندان جهان، بهره گیری از دانش و فناوری های حوزه دارو و سلامت و با بکارگیری بیش از صدها نیروی متخصص و محقق، گام های موثری را در عرصه دارویی کشور برداشته و نقش مهمی را در درمان بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج ایفا کرده و داروهای آنتی بیوتیک و ضدسرطانی را به مرحله تولید رسانده است.
وی افزود : این مجموعه با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی 800 میلیارد تومان چندین پروژه در دست اجرا دارد که 7 هزار اشتغال در آن پیش بینی می شود.
قسمتی از آب این شهرک از یک حلقه چاه عمیق ، انشعاب آب کمالشهر و قسمتی از خط انتقال آب سد طالقان با اعتبار 120 میلیارد ریال تامین شده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =