تقاضا برای مسکن هر سال چقدر افزایش می یابد؟

مجتبی بیگدلی گفت:« برای افرادی که تازه ازدواج کرده اند،اقساط تسهیلات مسکن یکم هنوز بالاست.»

مجتبی بیگدلی، رییس انجمن انبوه سازان مسکن در گفت وگو با خبرآنلاین در رابطه با تسهیلات خانه اولی ها گفت:«حتی در آمریکا که بانک های این کشور کشورشان را به ورشگستگی کشاندند،اما گفتند اشکال ندارد. به خاطر اینکه مسکن صنعت پیشران است، مسکن  صنعتی است که  برای ۷۰ درصد از گروه های شغلی جامعه ایجاد اشتغال می کند. »

وی افزود:«چطور بانک ها ۱۰ هزار میلیارد منابع خود را به صنایعی مانند خودروسازان و فولاد سازان وام می دهند،اما برای ۲۰ میلیون  اظهار عجز می کنند. بعد تسهیلاتی مانند خانه اولی ها درست کردند که ۸۰ میلیون پول مردم را در بانک حبس کرده، یکسال که پول بماند بعد تسهیلات بگیرید و آن زمان چندین برابر این پول را در عرض ۱۲ سال پس دهیم. با اقساطی که اصلا در توان مردم نیست. »

رییس انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه باید تسهیلاتی که ارائه می شود به داد مردم برسد،در رابطه تسهیلات بالای خانه اولی ها نیز گفت:« مردم چقدر درآمد دارند که بتوانند این اقساط را پرداخت کنند؟ شخصی که تازه خانه می خرد یا ازدواج می کند چه مقدار درآمد دارد که در برابر ۸۰ میلیونی که در بانک سپرده گذاری می کند،وام بگیرد؛ حداقل ۲ الی ۳ برابر آن را باید برگرداند.» 

بیگدلی عنوان کرد:« سالی یک میلیون ازدواج در کشور داریم، یعنی نیاز هر سال یک میلیون مسکن؛ افزایش این  میزان تقاضا درحالی که عرضه ای نباشد طی دو الی سه سال دیگر فاجعه می شود. اگر به همین ترتیب پیش بریم حتما سونامی ویرانگرمسکن اتفاق خواهد افتاد.»

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    21 1
    خانه دار شدن برای امسال ما که حقوقمان به پنجم هرماه نمیرسدیک رویاست,بخدا قسم کمرمان زیر اجاره ها شکست,
    • بی نام CA ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
      12 2
      برادر من شما هر جاى دنيا بخواى صاحبخونه شى بايد يه مقدار سرمايه اوليه و همچنين حقوق ماهيانه متوسط داشته باشي تا بتونى پيش پرداخت و قسط هاى ماهيانه رو بپردازى. با هيچ سرمايه اى و هيچ تخصصى كه بتونى ازش پول در بيارى متاسفانه نه در ايران و نه در هيچ كشور ديگه نمي تونى به آرزوت برسي، البته منم مثل شما و خيلياى ديگه همين وضعيت رو داريم.
    • سیروس A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      12 6
      تقاضا برای مسکن هر سال افزایش که نمی یابد هیچ کاهش هم می یابد چون جیب مردم است که تقاضا را تعیین میکنه نه احتیاج و با این حقوقها و این قیمتها تقاضا هر روز کمتر میشود