۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند که «دلال‌ها و بخر و بفروش‌ها باعث رکود بازار مسکن هستند و به سازنده‌های واقعی که شغل‌شان ساخت مسکن هست هم ضرر می‌رسانند.»

کاربران خبرآنلاین با شرکت در نظرسنجی «سود تک‌رقمی وام مسکن خانه‌اولی‌ها چه تاثیری بر بازار دارد؟» عنوان کردند: «بهتر بود با تزریق اوراق مشارکت در بورس و کاهش قیمت این اوراق، بهره واقعی وام رو کاهش می‌دادند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «حقوق را بیشتر کنید و خونه هم ارزان کنید. یه چیزی می‌شه.»

«ناشناس» هم عنوان کرده است: «زهی خیال باطل. رییس‌جمهور به بانک‌ها دستور داده سود وام‌ها رو کم کنند، ولی گوششون بدهکار نیست. اما هر وقت صحبت از افزایش نرخ سود که می‌شه، بانک‌ها به خودی خود سودشون بالا می‌ره و منتظر ابلاغیه هم نمی‌مونند. روز به روز ارزش پول‌مون هم داره کم می‌شه و قدرت خرید خونه هم کمتر.»

«رضا» تصریح کرده است: «وقتی باید اصل مبلغ وام را به مدت یک‌سال سپرده‌گذاری کنی، چه فایده‌ای داره؟ اگه طرف ۸۰ میلیون تومان داشت که دیگه وام نمی‌گرفت.»

«حسنعلی» متذکر شده است: «با توجه به قدرت خرید مردم و وضعیت بازار پولی و بانکی کشور، در کل وضع عمومی اقتصادی این کار تاثیری چشمگیری نخواهد داشت. به عبارتی بهتر، تقریبا هیچ اتفاق تازه‌ای نمی‌افتد.»

«علی‌رضا» نیز نوشته است: «خیلی هم خوبه و باعث می‌شه حداقل یه عده‌ای بعد از یه عمر دویدن، یه کم راحت‌تر به یک متر جا برسند که بخوان تو یه ذره از شر اجاره نشینی راحت بشن.»

«مسیح» در ادامه نوشته است: «آقا مساله در سپرده‌گذاری یک‌ساله هست. آخه یه زوج جوان بی‌مسکن چطور می‌تونه 80 میلیون تومان رو یک‌سال بذاره تو بانک؟ این مساله به مراتب حادتر از نرخ اقساط یا سود اون هست.«

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، متذکر شده است: «مسکن در حال رونق گرفتنه. شواهد این رو تایید می‌کنه و دولت نیز ناچار به تحرک بازار چند سال راکد مانده مسکن است که بسیاری از مشاغل را تحت‌تاثیر قرار داده است.»

کاربر دیگری عنوان کرده است: «اگر مشكل وام مسكن بود، درست مي‌شد. اوني كه داره 800 هزار تومان قسط بده، همون موقع هم 900 هزار تومان قسط مي‌داد مي‌خريد. به نظر من مشكل تو قيمت بالاي مسكن و درآمد ناچيز مصرف‌كننده است.»

فرد دیگری نوشته است: «من خودم سازنده مسکن هستم. متاسفانه دلال‌ها و بخر و بفروش‌ها باعث رکود بازار مسکن هستند و به سازنده‌های واقعی که شغل‌شون ساخت مسکن هست هم ضرر می‌رسونند، چون وقتی دوران رونق فرا می‌رسه، رعدآسا به بازار هجوم می‌آورند و با سفته‌بازی و بازار قیمت‌ها رو به شکل کاذب بالا می‌برند و بعد از مدتی هم از بازار خارج می‌شوند. این ورود و خروج باعث افزایش قیمت و متعاقب رکود شدید می‌شه و هم ما که توی این عرصه فعال هستیم، باید با تبعات رکود دست و پنجه نرم کنیم و بیکار می‌شیم و سرمایه‌هامون می‌خوابه. هم خریدارهای واقعی به دلیل افزایش قیمت دچار ضرر می‌شوند و فشار اقتصادی تحمل می‌کنند. متاسفانه دولت‌ها در این چند سال اخیر هیچ فکر اساسی برای کنترل دلال‌بازی و سوداگری در بازار مسکن که تبعات اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی وسیعی داره، انجام ندادند.»

مهدی تاکید کرده است: «از نظر من رونق در مسكن دو راه داره، اولين راه اينه كه قيمت كاهش پيدا كنه تا اندازه پول مصرف‌كننده بشه و دوم اينكه حداقل دو يا سه سال زمان بگذره تا افزايش سالانه دستمزد به قيمتي برسه كه متقاضي بتونه قسط بده و خريد كنه.»

«یه دوست» تصریح کرده است: «به دلیل این‌که شامل کسانی که با خرید اوراق می‌خوان وام بگیرن، نمی‌شه و مبلغ پرداخت اقساط زیاده، تاثیری نداره.»

«ازنا» متذکر شده است: «بهتر بود با تزریق اوراق مشارکت در بورس و کاهش قیمت این اوراق بهره واقعی وام رو کاهش می‌دادند.»

«تقی» نوشته است: «ارزش پول ملی را افزایش بدهید. درآمد ملت به ریال، هزینه‌ها به دلار. یک‌شبه نرخ دلار رو سه برابر و بیشتر کردند، حال می‌گویند تورم اومده پایین و همه چی ارزان شده. اکثر شرکت‌ها تعطیل یا در مرحله تعطیلی و رکود هستند. یه روز ایران‌کد، یه روز 4درصد مالیات، یه روز هزینه کارشناسی بانک‌ها. هنوز هم وام ازدواج به مردم نمی‌دهند. بعد تازه گرفتن تسهیلات وام مسکن اون هم با خرید اوراق در بورس اوراق بهادار به قیمت‌های کذایی و در نهایت پرداخت اقساط که در توان اکثریت مردم نیست.»

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    18 16
    چرا چرت میگین دلال کجای این معادلات هست کجاست مشتری دست به نقد که دلالها هجوم بیارن بهش و بازار را از رونق بیاندازند دلال کیه دلال چیه طرف ملکش رو تو روزنامه میزنه به بنگاه میسپاره مشتری پیدا نمیشه . اقا مردم ندارند و وضع اقتصادی بسیار بد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    24 7
    مسکن جزو نیازهای اولیه و اساسی بشر است که دولتها معمولا نسبت به کنترل و تهیه آن خود را موظف میدانند. اما در کشور ما: 1 بنگاه های معاملات املاک که تنها یک فرم پرم میکنند اما دریافتی آنها از هر طرف معامله بر اساس درصدی از مبلغ معامله است. که این امر آنها را تشویق مینماید تا ملک را هرچه قدر میتوانند گرانتر بفروشند و به طرف فروشنده یا موجر غش نمایند. 2 قیمت مسکن ناگهان 3 و یا حتی 10 برابر شد و کسی ککش هم نگزید آخه قیمت 200 میلیونی خانه 50 متری و حقوق یک و نیم میلیونی ما چه سنخیتی با هم دارند حالا بانک معظم ضد مسکن یک صد میلیون وام مسکن حتی بدون سپرده بپردازد بقیه پول از گجا باید تهیه شود این حضرات یا عقل ندارند و یا مردم را نادان فرض کرده اند. این قدر دنبال نخود سیاه نگردید عزیزان
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    23 10
    مسکن اینقدر ظرف 2 ، 3 سال بی منطق گرون شده که تا چند سال دیگه هم با قیمت امروز باز گرون محسوب میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    1 0
    مسکن در ایران مخصوصا پایتخت و شهرهای بزرگ درگیر باند بازی و مافیای مسکن هست از یک طرف بانکها یواشکی خرید ملک انجام میدن تا سود ببرن از طرفی دلالها و سوداگرها منتظرن تا رونق کوچیکی ایجاد بشه خون مردم رو تو شیشه کنن و دولت هم فقط نگاه میکنه.