ایسنا نوشت: فرمانده نیروهای مسلح لیبی هرگونه حضور نیروی خارجی در ارتش این کشور ا تکذیب کرد اما گفت کارشناسان خارجی در زمینه "تحلیل اطلاعات و آموزش‌های نظامی" به آنها کمک می‌کنند.

خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مسلح لیبی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: ما به عنوان ارتش ملی لیبی هیچ کمک و حمایتی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم چه اسلحه و چه اشکال دیگر و مساله حضور نیروهای خارجی در خاک لیبی و در میان نیروهای لیبیایی سخنی پوچ و بی اساس است. آمریکا نمی تواند با وجود تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها سلاحی را برای ما ارسال کرده باشد. پیروزی‌هایی که تاکنون محقق شده تنها به لطف شجاعت، مقاومت و اراده ارتش بوده است.

حفتر در ادامه درباره همکاری اطلاعاتی با غرب گفت: بله ما از کارشناسان خارجی در زمینه اطلاعات و تحلیل آنها در چارچوب نیازهای نهاد نظامی کشور جهت اجرای عملیات‌های ویژه بهره می‌بریم همچنین در بخش آموزش‌های ویژه نظامی نیز از آنان کمک می‌گیریم چرا که ماهیت این جنگ ناشناخته بوده و در برخی مواقع به تکنولوژی‌های خاصی نیاز دارد.

فرمانده نیروهای مسلح لیبی در ادامه اظهار داشت:‌ به جز مصر و جمهوری چاد بقیه کشورهای همسایه در تعیین موضعگیری روشن در قبال حوادث لیبی تردید دارند.

وی بدون توضیح بیشتر و اشاره به  جزئیات و نوع کمک‌ها تاکید کرد:‌ مصر و چاد در صدر کشورهایی قرار دارند که شرایط لیبی را درک می‌کنند و کمک‌های بزرگی برای مبارزه با تروریسم ارائه می‌کنند.

 این مسئول نظامی لیبی درباره  نقش سازمان ملل در لیبی گفت: هیات سازمان ملل در زمینه مسئولیتش برای پایان دادن به درگیری‌های سیاسی در لیبی با وجود گذشته سه سال از آغاز فعالیت‌هایش اما نتوانسته حتی یک گام به جلو بردارد و این نهاد مسئول بخش بزرگی از مشکلات سیاسی است که در لیبی به وجود آمده، است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =