ایلنا نوشت:نماینده مردم لنجان در مجلس دهم گفت: شورای نگهبان بعید است با طرح قانون انتخابات مجلس مخالف باشد، چون برخلاف قانون اساسی نیست.

محسن کوهکن با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس نیازمند اصلاح است، گفت: در دوره‌های قبلی معمولا در شش ماه آخر به اصلاح‌ قانون انتخابات پرداخته می‌شد و برداشت‌های مقطعی باعث می‌شد اصلاح درستی روی این قانون انجام نشود. اگر قرار است کار اساسی روی قانون انتخابات مجلس انجام شود، بهتر است این کار در سال اول و دوم مجلس انجام شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس تاکید کرد: طرفدار انتخابات استانی هستم چون در حوزه‌های کوچک با یک جاده ساختن و مدرسه ساختن و چند هزار رای می‌توان وارد مجلس شد، اما در انتخابات استانی اولا گروه‌های سیاسی به سمت لیستی شدن پیش می‌روند؛ ثانیا سمت و سوی تصمیم‌ها به سمت خرد جمعی خواهد رفت.

او گفت: مقام معظم رهبری چند سال قبل مطلبی را در غرب کشور گفتند که احزاب به آن توجه نکردند که نشان از حمایت ایشان از انتخابات حزبی بود.

کوهکن با اشاره به اینکه سه رییس‌جمهور اخیر ایران چهار ماه قبل از انتخابات باور نمی‌کردند رئیس جمهور می‌شوند، خاطرنشان کرد: نباید اینطور باشد و لازم است کارها باید به صورت حزبی پیش برود و من درباره این رفتار، تعبیر باروری ناخواسته را به کار می‌برم.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم تاکید کرد: این به معنای نفی صلاحیت یا تخریب نیست بلکه به خاطر ساختار اشتباه است و باید انتخابات حزبی شود تا حزب مسئولیت رفتار فردی را که معرفی کرده است، بپذیرد و رفتارهای او را نظارت کند و در این شرایط خرد جمعی احزاب مانع اشتباه دولتمردان می‌شود.

کوهکن در پایان گفت: شورای نگهبان هم بعید است با این طرح مخالف باشد چون بر خلاف شرع و قانون اساسی نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =