ایسنا نوشت: منابع آگاه در میان مخالفان سوری مدعی هستند که نظام سوریه قبول کرده 170 تن از مخالفان بازداشتی را در قبال دستیابی به اجساد خلبانان روسیه که چندی پیش بالگرد آنها در سوریه سرنگون شد، آزاد کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، میشل شماس، عضو "هیئت دفاع از زندانیان آزادی بیان" در سوریه حتی از خروج گروه اول بازداشت شدگان در زندان عدرا که شمال 50 بازداشتی است خبر داد و گفت که سری دوم که شامل 120 تن دیگر است بعدا آزاد خواهند شد.

آنگونه که مخالفان سوری می‌گویند در میان سری اول زن یا کودک وجود ندارد و تمامی بازداشت شدگانی که آزاد شده‌اند متهم به انجام اقدامات تروریستی بوده‌اند.

این حقوقدان سوری گفت: مذاکرات محرمانه‌ای میان مخالفانی که به اجساد خلبانان روسی دست یافته‌اند و مذاکره کنندگان روس همچنان در جریان است و به نظر می‌رسد که دو طرف به توافق نهایی برای آزادی 170 بازداشتی دست یافته‌اند.

وی گفت: کسانی که طبق این توافق آزاد خواهند شد روز گذشته به "دادگاه رسیدگی به امور تروریستی" احضار و به آن‌ها ابلاغ شد که آزاد می‌شوند.

به گفته منبع مذکور، تعداد کسانی که به اتهام اقدامات تروریستی در سوریه بازداشت شده‌اند از 30 هزار تن بیشتر است که حدود شش هزار تن از آن‌ها در زندان عدرا در حومه دمشق و همین تعداد نیز در زندان صیدنایا هستند.

منابع سوری می‌گویند اجساد سه خلبان روس که بالگرد آنها پیشتر به دست شورشیان در حومه حلب سرنگون شد، در دست گروهی مسلح وابسته به جریان تروریستی فتح الشام (النصره) قرار دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =