۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
خانه عروسک در همدان راه اندازی شد

خانه عروسک همدان با حضور جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ داود ابوترابی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با اعلام مطلب فوق افزود: تاکنون خانه عروسک تنها در پایتخت ایران فعال بود و همدان به عنوان اولین استان بعد از تهران، صاحب خانه عروسک شد.

وی خاطرنشان کرد: عروسک های دارای شناسنامه استان که بعد از انقلاب تاکنون در برنامه های تلویزیونی و اجرای نمایش ها مورد استفاده قرار گرفته اند در این مجموعه جمع آوری و به نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از این اقدام را معرفی عروسک های اصیل و دارای شناسنامه ایرانی به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: برای جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه به کانون خانواده ها، لازم است کودکان و نوجوانان با عروسک ها و شخصیت های اصیل ایرانی آشنا شده و از عروسک های بیگانه کمتر استفاده کنند.

ترابی یادآور شد: خانه عروسک همدان مجموعه کاملی از عروسک ها را تشکیل داده و هر عروسک جدید شناسنامه داری که تولید شود به این مجموعه اضافه خواهد شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان تصریح کرد: در تلاش هستیم به زودی کتابی با شناسنامه عروسک ها چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

ابوترابی افزود: کارگاه سه روزه عروسک سازی در همدان با حضور آقای پاکدست، از اساتید برجسته عروسک سازی در مجتمع فرهنگی سینمایی همدان در حال برگزاری است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =