ایرنا به نقل از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت: با توجه به فعالیت حدود یکصد هزار تعاونی در کشور، این بخش می تواند مهمترین ابزار برای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

سیدحمید کلانتری چهارشنبه شب در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان یزد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: باید نگاه به بخش تعاون تغییر کند و این حوزه مهم اقتصادی در جایگاه واقعی آن در نظام اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تعاون ظرف بزرگی است که واحدهای خرد، متوسط و کلان را در کنار هم قرار داده و کارآمد می سازد و با کارآمد شدن تعاونی ها به اهدافی مانند فقرزدایی و رونق و رشد اقتصادی دست خواهیم یافت.

کلانتری درباره وضعیت تعاونی ها در دنیا و کشور گفت: هم اکنون 2 میلیون 600هزار تعاونی با یک میلیارد عضو در جهان و در ایران نیز حدود یکصد هزار تعاونی فعال وجود دارد که با ظرفیت نهضت تعاون می توان از وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بهره بیشتری حاصل کرد.

وی ادامه داد: وجود 14هزار دهیاری در قالب 700 تعاونی در کشور ظرفیت قابل توجهی است که می تواند نجات بخش حوزه اقتصادی کشور باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این آیین گفت: رشد فرهنگ تعاون تاثیر بسزایی در نهادهای اجتماعی دارد و زمینه ساز یادگیری بهتر زندگی اجتماعی است.

محمدحسین ریاحی تصریح کرد: اگر زیرساخت های آموزش و پرورش با فرهنگ تعان و کار ترکیب شود، زمینه ایجاد شغل و کاهش نقش دولت در این زمینه محقق می شود.

وی درباره جشنواره تعاونی های برتر استان یزد گفت: امسال از میان 3200 تعاونی فعال استان 200 تعاونی تمایل خود را برای شرکت در جشنواره تعاونی برتر اعلام کردند.

ریاحی ادامه داد: در نهایت با بررسی هیات داوران جشنواره، 24تعاونی برتر انتخاب شدند .

در این آیین که با حضور با وزیر تعاون، رئیس سازمان تامین اجتماعی، استاندار و جمعی از مسئولان استان یزد برگزار شد از تعاون های برتر این استان تجلیل به عمل آمد.

وزیر تعان، کار و وفاه اجتماعی امروز به مناسبت هفته تعاون در سفر به استان یزد چند طرح تعاونی را افتتاح و در یازدهمین همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان یزد شرکت کرد.

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =