ایسنا نوشت:معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا قیمت فروش پراید و تیبا در کشورهای عراق و آذربایجان را اعلام کرد.

محسن جوان اظهار کرد: خودروهایی که در ایران عرضه می‌شود آپشن‌ها و تجهیزات بیشتری نسبت به خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شود، دارند.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای هدف صادراتی، بیشتر از تجهیزات و استانداردهای خودرویی که در ایران اجباری است، اجباری نیست و رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به همین خاطر برخی تجهیزات و آپشن‌ها بر روی خودروهایی که برای صادرات تولید می‌شوند نصب نمی‌شود.

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر پراید بدون کیسه هوا و بدون سیستم ترمز ABS که در ایران اجباری است و با موتور یورو ۲ برخلاف مورتو یورو ۴ در ایران و همچنین بدون هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث در داخل، به قیمت ۸۳۰۰ دلار به مشتریان عراقی عرضه می‌شود.

وی افزود: تیبا نیز بدون تجهیزات و آپشن‌هایی چون کیسه هوا و سیستم ترمز ABS تقریبا به قیمت ۸۵۰۰ دلار در عراق عرضه می‌شود در حالیکه قیمت این خودرو در ایران با کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث که اجباری است، حدود ۲۴ میلیون تومان است.

جوان با بیان اینکه پراید بدون تجهیزات یاد شده به قیمت ۶۰۰۰ دلار در آذربایجان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: تیبا نیز بدون برخی تجهیزات و آپشن‌های آن در ایران، به قیمت ۷۲۰۰ دلار در آذربایجان عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه دلیل تفاوت قیمت پراید و تیبا در دو کشور عراق و آذربایجان چیست، اظهار کرد: دلیل این موضوع تفاوت قوانین و مقررات داخلی مانند هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره در کشورهای عراق و آذربایجان است که باعث تفاوت قیمت‌ها می‌شود.

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: قیمت پراید و تیبا در ایران با توجه به تجهیزات و آپشن‌های آنها در داخل ارزان‌تر از کشورهای دیگر است ضمن آنکه از قیمت حدودا ۲۰ میلیون تومانی پراید در ایران حدود شش میلیون تومان آن مربوط به خودروساز نبوده و صرف هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، سود بانکی و غیره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه مردم به قیمت خودروهای صادراتی حساس هستند می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو در کشورهای هدف صادراتی مانند سایت‌ ام ‌ردی (mredy.com) در عراق، از قیمت خودروهای ایرانی در خارج از کشور مطلع شوند.

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    163 3
    "از قیمت حدودا ۲۰ میلیون تومانی پراید در ایران حدود شش میلیون تومان آن مربوط به خودروساز نبوده و صرف هزینه‌هایی چون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، سود بانکی و غیره می‌شود." خبرآنلاین بررسی کن ببینیم چه خبره؟
    • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      16 0
      "به عنوان مثال در حال حاضر پراید بدون کیسه هوا و بدون سیستم ترمز ای بی اس که در ایران اجباری است"...............................پس چرا هنوز این همه پراید بدون کیسه هوا تولید می شود و می فروشید و ناجا هم پلاک می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      13 0
      "با مراجعه به سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو در کشورهای هدف صادراتی مانند سایت‌ ام ‌ردی در عراق، از قیمت خودروهای ایرانی در خارج از کشور مطلع شوند."..................تمام خودروها در این سایت دست دوم است و قیمت خودرو سفر وجود ندارد...مردم را چه فرض کرده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • اامیر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      17 1
      حالا خوبه نصف مردم ما حداقل یه بار عراق رفتن میدونند چه خبره.من خودم عراق رفتم طرف با سانتافه اونجا مسافر کشی میکرد.وقتی از یکیشون راجع به خودروی ایرانی پرسیدم گفت خودروی ایرانی خراب.اصلا من که فقط چند تا سمند دیدم که به عنوان تاکسی شهر استفاده میکردند.وقتی اونجا با ده هزار دلار راحت میتونند بهترین ماشین خارجی بخرند مگه کم عقلند بیان پراید بخرند.لطفا مردم ساده فرض نکنید
  • البرز IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    189 0
    قیمت های اعلام شده "یه مقدار" نامعقول به نظر می رسه رقابت جالبی در بازارهای جهانی داریم..
  • چي بگم ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    15 0
    واقعا هشت هزار و سيصد دلار در عراق ميفروشيد مردم هم كه تا حالا عراق نرفتن و از اونهايي كه خريدن هم سوال نكردن چند خريديد دلار به ريال تبديل كني چند تومان فروش به عراق ميشه پس دارين به خودمون كمتر ميفروشين من نظرم اين هست كه قيمت پرايد با توجه به مشابه بودن به خودروي جنسيس بايد قيمتش بالاتر بره
  • بي نام ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    74 0
    واقعا 8300 دلار به عراق ميفروشين? ايول داريد بااااو مردم ايران هم كه تا بحال عراق نرفتن ببينن راننده هاي اونجا چند خريدن شما بگو 100 هزار دلار فروختيم كي به كيه
    • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      16 3
      کلیپش هست قیمت پراید در عراق که تاکسی هم کردن 800 دلار به عراقیها میفروشن کلیپش در اینترنت موجوده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    63 1
    مثلا اینطوری میخوان ما رو امیدوار کنن که مثلا ارزون به ما میدن 20 میلیون یک پراید رو....من قانع شدم دارم می رم بخرم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    26 0
    شما گفتی ما هم باور کردیم نهایت 2000 دلار بخرنش
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    36 0
    خدا پدرتونو بیامرزه. همه رو صادر کنید. ولله ما راضی به ضرر شما نیستیم.
  • مهدی A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    13 2
    دلاری 3500 تومن اگر بخواهیم حساب کنیم، قیمت پراید در عراق در می آید 29050000 و در آذربایجان حدود 21000000. با این حساب در عراق پراید نسبت به ایران گرانتر هم در می آید، پس چرا آپشن های ایران را ندارد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    31 1
    سلام یعنی مردم عراق بابت خرید یک دستگاه پراید حلبی معادل پول یک دستگاه ماشین فول تویوتا یا هیوندا را پرداخت میکنند اینها مردم ایران را چی فرض میکنند
    • رر EE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      1 12
      شما اگه حتی یکبار هم قیمت هیوندای و تویوتای فول صفر رو تو ایتترنت دیده باشی من خودمو از برج خلیفه میندازم پایین
  • hadi IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    26 0
    به نظرم قیمتها دروغه .با این قیمت فقط احمقها توی بازار باز عراق میرن پراید بخرن
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    46 0
    من این سایت رو بررسی کردم ، قیمت پراید و تیبا حداکثر 5800 دلار بود و سمند 7500 . توی همین سایت قیمت سوناتا 2012 12000 دلار و تویوتا کمری 2010 11000 دلار و.... اونوقت کی میاد 8500 دلار بده پراید بخره. اعتماد به نفس خو حدی داره. انقدر دروغ گفتیم خودمونم باورمون شده که الان شدیم قطب فناوری خودرو سازی و داریم با ژاپن و آلمان رقابت می کنیم
  • بهزاد A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    22 0
    البته اگر این قیمت ها در نمایندگی هم همین قیمت باشد ایشان فراموش کردن خاطر نشان کنند که در انجا ار دم قسط بدون پیش پرداخت است .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    42 1
    غیر ممکن است در بین مارکهایی چون رنو، چینی ها و ژاپنی ها و کره ای ها در عراق و آذربایجان کسی حاضر به پراید و تیبا 8500 دلار پول بده انهم به نوع بدون ترمز ای بی اس و ایربگ دوستانی که با عراق مستقیما مراوده دارند بررسی کنند و اطلاع رسانی نمایند. هم وطنایی که برای زیارت به عراق رفته اند حرف از 900 دلار برای تیباو 850 دلار برای پراید می زدند که با توجه به کیفیت نازل و نداشتن امکانات و امنیت معقول به نطر می رسد.
    • رر EE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      2 9
      تاتا نانو ۲۶۰۰دلار قیمتشه ماشینی با موتور ۶۰۰سی سی ۳۰اسب قدرت شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر ۳۰ثانیه حداکثر سرعت ۱۰۵ بدون کولر و با صفر ستاره ایمنی از یورو ان کپ بعد شما میکید پراید ۸۰۰دلار
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    11 0
    به اون آدمی که ماشین های ژاپنی و کره ای رو بزاره و بهر محصولات بروز سایپا رو بخره نمی دونم چی میشه گفت
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    8 0
    ارابه مرگ راانقدرتولید میکنن تاهیچ ایرانی دیگه زنده نمونه.بابا جمع کنین.خودروی خوب باقیمت مناسب حق این ملته.
  • ساسان IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    12 0
    تو مناطق آزادت نمیتونی پراید بفروشی اونوقت خارج بفروشی؟ بابا مناطق آزاد بهترین ماشین 50 تومنه
  • حسین DE ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    3 4
    اصلا بر فرض محال اینی که گفتید درست ، دلار در ایران رشد داره در کشورهای دیگه 7000 دلار پول 2 ماه کارشونه نه تو ایران که برای 20 میلیون تومن باید کلی بدویی همه جای ایران برعکسه کشورهای دیگه محصولی رو ارزونتر داخل کشور خودشون عرضه میکنن تو ایران اگر ارزون تر باشه اونم با دروغ کلی منت میذارن . یعنی واقعا متاسفم. هر چند اگر منم با این مردمی که صف میبستند رو به رو بودم همین کارو میکردم ... واقعا باید احمق باشم که از سادگی این مردم سو استفاده نکنم .
  • يكي IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    اصلا ما انسانهاي خوش خيالي هستيم و اين حرفها رو قبول مي كنيم. خوب برادر عزيز همين ماشينها رو صادر كنيد يه كم تخفيف هم به بندگان خدا بديد. ما هم از خود گذشتگي مي كنيم و از حق خودمون مي گذريم يعني مي ريم بنز و بي ام و و موستانك شل بي سوار مي شيم. حالا كه جنس شما در خارج مشتري داره خدا را شكر به همونها بفروش ما نمي خواهيم . تشكر