۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
روسیه با «بهشت» به اسکار می‌رود

برنده شیر نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز به نمایندگی از کشور روسیه به هشتادونهمین دوره رقابت‌های اسکار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته انتخاب کشور روسیه فیلم «بهشت» به کارگردانی آندری کونچالوفسکی را به عنوان نماینده این کشور در رقابت برای کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برگزید.

این فیلم از کارگردان کهنه‌کار روس محصول مشترک آلمان و روسیه است و داستان آن درباره مردی روس به نام اولگا است که در فرانسه‌ تحت اشغال آلمان نازی به جرم پناه دادن به یک پسربچه یهودی، یک افسر پلیس فرانسوی و یک افسر آلمانی بازداشت می‌شود.

دو سال پیش نیز فیلم «شب‌های سفید پستچی» به کارگردانی کونچالوفسکی به عنوان نماینده روسیه برای اسکار انتخاب شد اما این کارگردان از معرفی فیلمش به آکادمی علوم و هنرهای سینما جلوگیری کرد. او که در آن زمان گفت قصد ندارد برای یک جایزه هالیوودی رقابت کند، این بار مخالفتی با معرفی فیلم «بهشت» از خود نشان نداد.

کونچالوفسکی سال 1965 با فیلم «اولین معلم» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد. او سال 2002 فیلم «خانه احمق‌ها» را به جشنواره ونیز برد و جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره را از آن خود کرد. «خانه احمق‌ها» همان سال به عنوان نماینده روسیه به اسکار رفت اما موفق نشد به جمع نامزدهای نهایی راه یابد.

در تاریخ رقابت‌های اسکار بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان فیلم‌های روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق در مجموع 15 به جمع نامزدهای نهایی جایزه راه یافته‌ و چهار بار به عنوان برنده این جایزه معرفی شده‌اند. آخرین بار فیلم «آفتاب‌سوخته» به کارگردانی نیکیتا میخالکوف در سال 1994 اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای روسیه به ارمغان آورد.

منبع: هالیوودریپورتر / 20 سپتامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =