۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

ایرنا نوشت: خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای) روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور برای نخستین بار سفارت خود را در مینسک پایتخت بلاروس افتتاح کرد.

 

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این نمایندگی دیپلماتیک پیونگ یانگ در مینسک، مقامات ارشددولتی و وزارت خارجه ، نمایندگان پارلمان بلاروس و کره شمالی حضور داشتند.
این گزارش حاکی است که تصمیم راه اندازی این سفارت در سفر ماه مارس (فروردین) گذشته 'رس یو یونگ' وزیر خارجه کره شمالی به مینسک برای تعمیق هرچه بیشتر روابط سیاسی دو کشور اتخاذ شده بود و قرار شد سفارت بلاروس نیز در آینده نزدیک در پیونگ یانگ راه اندازی شود.
وزارت خارجه بلاروس امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد زمان دقیق راه اندازی این سفارت نیز در دیداری که آندره گرینکچیف، سرپرست اداره آسیا، استرالیا و اقیانوسیه این وزارتخانه روز دوشنبه با او سون هو، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی انجام داده برای امروز چهارشنبه نهایی شدتا زمینه برای گسترش همکاریهای دوجانبه و بین المللی دو کشور بیش از پیش فراهم آید.
براساس این گزارش، کره شمالی و بلاروس به عنوان دو کشور همپیمان سیاسی دارای علقه های مشترکی هستند که همواره تحت فشارهای غرب به ویژه تحریم های اقتصادی نیز قرار داشته و دارند و در عین حال بسیاری از شهروندان کره شمالی برای گذران زندگی در این کشور مشغول به کار هستند.
دولت بلاروس اخیرا با پیوستن به جامعه جهانی بارها از انجام آزمایش های موشکی و هسته ای توسط کره شمالی انتقاد کرده است.
خبرگزاری ریانوستی روسیه 11 سپتامبر (21 شهریور) به نقل از الکساندر لوکاشنکوف رییس جمهوری بلاروس اعلام کرده بود که سفارت ایالات متحده امریکا نیز به زودی در مینسک کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی به این خبرگزاری گفته بود که توافقات در این خصوص انجام گرفته و راه اندازی این سفارت خانه قطعی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =