ایسنا نوشت:امام جمعه قم، گفت: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایت، خواب و آرامش را از چشم دشمنان سلب کرده است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه عنوان کرد: معظم له در این دیدار اشاره‌ای به مساله استقلال کشور و شبهاتی در این خصوص داشتند.

عضو خبرگان رهبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: این دو فریضه مهم دارای شرایط و مراحل خاصی است، همچنین امر به معروف و نهی از منکر آثار و برکات زیادی در جامعه دارد و در آیات و روایات به اهمیت آن اشاره شده است.

خطیب جمعه قم افزود: امر به معروف موجب رشد و بالندگی و حیات جامعه و نشانه تعهد و مسئولیت پذیری است، جامعه‌ای که تهی از امر به معروف و نهی از منکر شود، جامعه‌ای مرده، بی تفاوت و بی تعهد است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نقش محوری برای سایر عبادات و فرایض است، خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و ترک آن در جامعه، تبعات و پیامدهای بدی دارد و برکت را از جامعه می‌گیرد و طبق روایتی از پیامبر اعظم(ص) موجب عذاب الهی می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به برخی از رویدادهای مهم این هفته گفت: در هفته دفاع مقدس به سر می‌بریم، دوران دفاع مقدس از مقاطع کلیدی و فراموش نشدنی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی است و جنگ 8 ساله نماد قدرت معنوی کشور اسلامی ما بود که ملت را آب دیده کرد و نام ملت ایران را به دلیل مقاومتش بلند آوازه ساخت.

وی تصریح کرد: با دفاع مقدس بود که ملت‌ها با عقاید و افکار ما در استکبار ستیزی آشنا شدند و عظمت ملت ایران را در میدان عمل ستودند، بی‌شک مهم ترین رموز موفقیت ملت ایران در جنگ تحمیلی ایمان به خدا و توان نیروهای مسلح و ارتش و بسیج و هدایت‌های رهبری و امدادهای غیبی است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: در این میان عزم و وحدت ملی یکی از عناصر مهم در پیروزی ملت ایران در جنگ است. در دوران دفاع مقدس دل‌ها به هم گره خورد و همه امکانات و توان در جهت جنگ با دشمن فراهم می‌شد، از این رو ملت ایران سربلند شد و دشمن به عجز و ناتوانی خود اعتراف کرد و دشمن با همه پشتیبانی‌های خود از سوی استکبار مجبور به عقب نشینی شد.

وی اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم جنگ تحمیلی این بود که حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و پیروزی مطلق از آن جمهوری اسلامی ایران شود، ما در پرتو دفاع مقدس به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم و امروز توان نظامی و رزمی و دفاعی ما خواب و آرامش را از دشمن سلب کرده است.

امام جمعه قم یادآور شد: آمریکایی‌ها بسته‌ نظامی به اسرائیل می‌فرستند و مانور مصنوعی در مقابل عظمت رزمندگان و تسلیحات دفاعی ما انجام می‌دهند، اما احساس آرامش در قبال توان نظامی ما ندارند.

وی گفت:امروز امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند و بدون امنیت پیشرفت حاصل نمی‌شود و اگر می خواهیم به پیشرفت برسیم، این امر در گرو امنیت است، در این باره گاهی اظهاراتی را مطرح نکنیم که مورد سوء استفاده دشمن قرار ‌گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:هر جمله‌ای که موجب تضعیف بنیه دفاعی و نظامی کشور شود آثار و پیامدهای ناگواری برای امنیت کشور به دنبال خواهد داشت، من از رسانه‌ها و اصحاب هنر تقاضا می‌کنم از گنجینه عظیم دفاع مقدس خوب بهره برداری کنند، نسل جوان ما با گنجینه دفاع مقدس آشنا نیستند و باید آن را معرفی کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    65 9
    درود بر هاشمی
  • سامان IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    8 1
    درود بر اصلاح طلبان