ایرنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قانون کاهش ساعت کار بانوان در شهریور ماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گفت: به‌زودی این قانون از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

حسینعلی امیری اضافه کرد: این مصوبه به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم و فرآیند تصویب آن نهایی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص به زودی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود که این لایحه در جلسه علنی روز سه شنبه دوم شهریور ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 17 شهریور ماه امسال به تایید شورای نگهبان رسید.

امیری گفت: این لایحه از مدت ها قبل مورد بررسی قرار گرفت و تنها مشکلی که در این زمینه وجود داشت مربوط به زنان شاغل در بخش های خصوصی بود که پس از بررسی موضوع از سوی شورای نگهبان برای این قشر نیز مشکل رفع شد.

طبق ماده واحده این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند، اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج می باشند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (222) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389.10.15 و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی و تأیید مراجع ذی ربط، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 2
    با سلام ممنون از نظر رسیدگی به وضع خانمهای شاغل اگر وضع افرادمملکت انقدر خوب بود که یی فرد شاغل می تونست زندگیش را با اتکا به حقوق خود می چرخوندو به حقوق خانمش متکی نبود بهتر بود وخانمها بعدا از ازدواج فارغ از کار میشدند خیلی بهتر بود به دلیل اینکه خانه داری و درکنار اون تربیت بچه به مراتب هم از کار بیرون سخته و دردسرهای خاص خود را داره وخانم مگه چقدر توانایی داره که هم کار بیرون بکنه کارخونه انجام بده و بچه بزرگ کنه به شوهر رسیدگی بکنه بابا اینها اومدن زندگی بکنند نه برای جون کندن تو را به خدا مطرح کنید این قانون منع کار برای خانمهای ازدواج کرده را مطرح کنند .