در نخستین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که در پردیس سینمایی ملت و سینما فلسطین در جریان است، حسن عباسی در یک نشست، سریال «هوم لند» (میهن) را نقد و بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن عباسی در این نشست به تحلیل نمادها و کاراکترهای سریال آمریکایی «هوم لند» پرداخت. در ابتدای این جلسه، چکیده این سریال در قالب یک فیلم سینمایی نمایش داده شد.

بخش‌های مهم صحبت‌های حسن عباسی در این نشست به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، به شرح زیر است:

پیش‌بینی نشستن رئیس جمهور ایران پای میز مذاکره با آمریکا: سریال «24» نسبت به سریال «هوم لند» سریال حرفه ای تری است. زیرا سریال 24 و به ویژه در فصول آخر خود تعیین استراتژی می کند. در واقع پیش بینی این که رئیس جمهور ایرانی قرار است پای میز مذاکره با آمریکایی ها 24 سانتری فیوژ داشته باشد و یک خط رسمی استراتژیک را در تلویزیون آمریکا ارائه می کند.

نسبت دادن تروریسم به اسلام: در این سریال اسلام مساوی تروریسم و مسلمان مساوی تروریست نشان داده می شود. وقتی مخاطب آمریکایی این سریال می بیند کسی با اسلام آوردن تروریست شده است و تا سطح نابودی خود و خانواده اش پیش رفته است، نگرش اش نسبت به اسلام تغییر می کند. نیکولاس برودی در این سریال ابتدا توسط سازمان سیا لکه دار شده و به تدریج وارد ماجراهای تروریستی می شود. به طور کلی پیام دو فصل اول این است که از اگر فردی آمریکایی به اسلام روی بیاورد، یعنی تروریست شده است.

معاون وزیر اطلاعات یا معاون اطلاعات سپاه؟: ایران در سریال میهن کشوری نمایش داده می شود که به گروه های تروریستی کمک می کند. چراکه در ابتدای فصل سوم این اثر در شش نقطه جهان عملیات تروریستی با حمایت ایران به تصویر کشیده می شود و آمریکا ایران را به عنوان تروریسم رسمی دولتی معرفی می کند. همچنین در این سریال انگشت اتهام تروریسم ابتدا به سمت وزارت اطلاعات و بعد به سمت سپاه وارد است. زیرا مجید جوادی یکی از کاراکترهای اصلی فیلم ابتدا به عنوان معاون وزارت اطلاعات و بعد به عنوان معاون اطلاعات سازمان سپاه در سریال معرفی می شود که این اشتباه یا ناشی از خطای فیلمنامه یا ناشی از تعمد در نگارش آن است.

اتهام پولشویی به ایران: از طرفی در هشت قسمت ابتدایی فصل سوم ماجرای پولشویی ایران توسط اطلاعات سازمان سپاه به مخاطب القا می شود. در واقع این تصویر برای مردم آمریکا که ایرانیان اهل پولشویی هستند و این یک امر عادی است، از پیام های این سریال خارجی است. این در حالی است که آمریکایی ها خود پولشویی های فراوانی درباره ایران داشته اند، اما آن را این طور به تصویر نمی کشند. زیرا با ساخت ده ها سریال و فیلم تصویر متفاوتی را به مردم خود ارائه می کنند. همچنین دستور گرفتن وهابی ها از ایران موضوع دیگری است که در این سریال مطرح می شود. این مفهوم در حالی است که ایرانیان، خود بیشترین جنگ با تروریست های وهابی را داشته اند و مهم ترین مانع برای تروریسم تکفیری، تاکنون ایران بوده است.

مگر در سریال‌هایشان رزمندگان ما را بکشند: به اعتقاد من ما باید کماندوهای آمریکایی را سال قبل در ایران نگه می داشتیم تا آمریکا یک میلیارد دلار برای آزادی هریک پول می پرداخت. آن ها به خیال خود فقط می توانند در سریال هایشان یک پاسدار ایرانی را بکشند. در حالی که در واقعیت هر وقت یک قدم پایشان را از مرزهای کشورمان فراتر گذاشته اند، حسابشان را کف دستشان گذاشته ایم.

آرزوی مسئولان کاخ سفید: اگرچه سینماگران ایرانی به این موضوعات استراتژیک نمی پردازند، اما ما نمی گذاریم این انگاره در جامعه نابود شود. چنانچه آرزوی همه مسئولان کاخ سفید این است که عین پوتین فرصت دیدن قاسم سلیمانی را پیدا کنند و مرکز تحقیقات استراتژیک آمریکا خود مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، عزیز جعفری و قاسم سلیمانی را به عنوان چهار مرد پر قدرت منطقه خاورمیانه معرفی کرده است که دو تن از آنان روحانی و دو تن سردار هستند.

ضرورت توجه به سینمای استراتژیک: تبیین خط سریال هوم لند یا میهن باید در رسانه ها صورت بگیرد. سینمای ایران نیز باید به سمت سینمای استراتژیک حرکت و این جریان استراتژیک را زمینه های مختلف از جمله بازی های رایانه ای نیز دنبال کند. همچنین سینماگران انقلابی ما می توانند این هدف را پیش ببرند و هجوم بازی های رایانه ای و فیلم های اسلام ستیز نباید باعث تغییر چهره اسلام در جهان شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    85 5
    به اعتقاد من ما باید کماندوهای آمریکایی را سال قبل در ایران نگه می داشتیم تا آمریکا یک میلیارد دلار برای آزادی هریک پول می پرداخت. خیلی خوبه .فکر واقعا عاقلانه ای هست .چون بخشی از هزینه اختلاس 3000 میلیارد تومنی جبران میشه .
    • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      6 0
      وای بر ما با این تحلیل گران نابغه
  • علي ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    9 8
    جنگ جهاني فكر كردين چطور راه ميفته مگه?
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    6 1
    آمریکا هم این پول رو میدادبعدشم هر کشوری با کسری بودجه مواجهه می شد میرفت چندتا آمریکایی می دزدید و به راحتی هر چه تمام تر مشکلش حل می شد
  • علی A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    6 1
    این نقد بود؟
  • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    7 1
    ول کنین بابا این بیکاره علافه و
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    7 1
    قرصهاشو نخورده.
  • بی نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    9 0
    جناب دکتر نظرتون در مورد آزادی ملوانان انگلیسی و مراسم بدرقه توسط ریئس جمهور محبوبتان به همراه اهدای کت و شلوار نفیس چیه؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    8 1
    این چی میگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تقی A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    9 1
    مگه ما راهزن ویا دزد دریایی هستیم که بابت آزادی گروگان‌ها پول بگیریم.
  • سعیییید IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    6 2
    خدا رو شکر مملکت به وسیله عقلا اداره میشه نه توسط ماجراجویان عاشق رو در رویی با آمریکا .
  • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 1
    وقتی می بینم اینقدر نظرات دانشمندانه از طرف افراد صاحب تریبون اعلام می شود دلم برای دولت می سوزد. رئیس جمهور ایران بهتر است کر باشد تا بعضی حرفها را اصلا نشنود
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 2
    اینهمه بودجه از بیت المال میگیری آقای عباسی که این حرفای صد تا یه غاز رو تحول بدی ؟ پس مدیریت راهبردی و دکترینالتون همینه که بشینید استراتژی های آمریکا رو از روی سریال هاش شنتاسایی کنید ؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 2
    از یک تریبون رسمی این جور حرف زدن غلط اندر غلط است
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    19 2
    نگه مي داشتي ترامپ كه رييس جمهور مي شد دو ميليارد واسه هر كدوم مي گرفتي
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    11 2
    شما ها هر چی واسه گروگانهای سفارت آمریکا 35 سال قبل گرفتی بسه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 1
    کلا از دست رفته،امیدی بهش نیست