۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
شاهکار شیر بچه‌های فوتسال در دنیا

تیم ملی فوتسال ایران موفق شد در یک بازی برتر پاراگوئه را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتسال ایران بعد از شاهکار شکست برزیل، امشب در مرحله یک چهارم نهایی و از ساعت 24 به مصاف پاراگوئه رفت. در نیمه اول این مسابقه تیم پاراگوئه بیشتر دست به ضد حمله زد و اتفاقا در این راه موفق تر از ایران بود. تیمی که در این نیمه ابتدا به گل رسید، پاراگوئه بود. در دقیقه 13 مارتینز روی یک تعلل، خود را در مسیر شوت همبازی اش قرار داد و توانست زننده گل اول باشد. سه دقیقه بعد احمد اسماعیل پور با یک سوپر شوت توانست گل تساوی را بزند. در حالی که بازی با همین نتیجه در حال اتمام بود، در دقایق پایانی سالاس گل برتری پاراگوئه را به ثمر رساند. در این نیمه ایران چند موقعیت خوب داشت ولی از موقعیت های به دست آمده به خوبی استفاده نکرد. در این مسابقه حسین طیبی و محمد طاهری از ابتدا در ترکیب ایران حضور داشتند. قبل از بازی گفته می شد شاید آنها به دلیل مصدومیت بازی پاراگوئه را از دست دهند.

با شروع نیمه دوم ایران بازی هجومی تری ارایه داد و خیلی زود هم گل تساوی را زد اما با تشخیص درست داور توپ به دست توکلی خورده بود. ایران به بازی هجومی اش ادامه داد و در نهایت این جاوید بود که با یک شوت بسیار زیبا موفق شد گل تساوی را وارد دروازه تیم آمریکای جنوبی کند. جاوید دقایقی بعد هم می توانست دوباره روی یک حمله گل بزند که با بدشانسی این موقعیت گل نشد. ایران لحظه به لحظه قدرت خود را به پاراگوئه دیکته می کرد و به حریف اجازه حرکت نمی داد. حتی تیم ملی چند موقعیت خوب روی دروازه پاراگوئه ایجاد کرد ولی باز هم این موقعیت ها هدر رفت که مهمترین آن ضربه کشاورز بود که به تیر دروازه حریف برخورد کرد. توکلی هم دیگر بازیکنی بود که در این بازی توپ را به تیر دروازه پاراگوئه کوبید. ایران خیلی بازی خوبی در این دقایق انجام می داد و موقعیت ها یکی پس از دیگری از دست می رفت. 

در 4 دقیقه پایانی مسابقه روی یک توپ ربایی فوق العاده از مهاجم ایران و ایجاد موقعیت گلزنی، آیالا بازیکن اثرگذار پاراگوئه مجبور شد پیراهن او را از پشت بگیرد و از زمین بازی اخراج شود. حالا ایران با یک نفر بیشتر 2 دقیقه فرصت داشت تا دروازه حریف را باز کند. تنها بعد از چند ثانیه فشار این جاوید بود که توانست گل سوم ایران را وارد دروازه حریف کند تا تیم ملی 3 بر 2 جلو بیفتد و دقایق باقیمانده بسیار پر استرس باشد. 

بعد از بازگشت یارکمتر پاراگوئه به زمین، دیگر گلر این تیم هم در حملات شرکت کرد تا آنها برای لحظاتی بسیار خطرساز شوند. با خطای هند بچه های ایران، پاراگوئه در فاصله یک دقیقه و 30 ثانیه به پایان بازی صاحب یک کاشته شد. گلر حریف پشت توپ ایستاد و در کمال ناباوری با شوتی که خیلی قدرتمند نبود، دروازه ایران را باز کرد تا همه بهت زده شوند. بازی در حالی مساوی شد که ایران در نیمه دوم تیم برتر زمین بود و پاراگوئه در مجموع به اندازه چهار حمله روی دروازه ایران نداشت. 

بدین ترتیب بازی در وقت قانونی مسابقه با نتیجه 3 بر 3 تمام شد تا بازی به وقت های اضافه 5 دقیقه ای کشیده شود. 

در شروع وقت های اضافه باز هم ایران تیم برتر بود و نزدیک بود یکی از آن گل های زیبای فوتسالی را بازهم با درخشش جاوید به ثمر برساند. در 5 دقیقه اول وقت های اضافه هم دو تیم گلی نزدند تا بازی به وقت دوم اضافه کشیده شود. هر دو تیم با ورود به زمین محتاط کار را شروع کردند تا مبادا گلی دریافت کنند. ایران با این حال تیم برتر زمین بود و کاملا بر بازی تسلط داشت. در فاصله 22 ثانیه مانده به پایان مسابقه با یک حمله برق آسا و روی یک رفت و برگشت اسماعیل پور که زننده گل اول ایران بود، توانست در یک ریباند گل چهارم ایران را به ثمر برساند تا ایران به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کند.  

حریف بعدی ایران یکی از دو تیم پرقدرت روسیه و اسپانیاست که با هم مصاف می دهند.

252 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =