روزنامه آرمان نوشت: چندی پیش اختلاف درون تشکیلاتی در جامعه روحانیت مبارز بالا گرفت.

  آيت‌ا... موحدي كرماني در واكنش به اظهارات مصباحي مقدم مبني بر اينكه «جامعه روحانيت مبارز از حضور اعضاي باسابقه و برجسته خود مانند آيت‌ا... هاشمي و آقاي روحاني در جلسات استقبال مي‌كند» و اينكه «حضور آيت‌ا... هاشمي و روحاني در جلسات موجب ارتقاي جايگاه سياسي جامعه روحانيت است» اعلام كرده بود كه مواضع جامعه روحانيت را خود وي به عنوان دبيركل اين جامعه اعلام خواهد كرد و گفته بود: «ايشان [مصباحي‌مقدم] حرف‌هاي خودشان را مي‌زنند و مواضع جامعه روحانيت، مطلبي است كه من به عنوان دبيركل مي‌گويم.»

اينجا بود كه اختلافات و شكاف در اين جامعه نمايان شد. اختلافي كه نه به دليل حضور يا عدم حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس‌جمهور در جلسات است، بلكه نشات گرفته از تمايل برخي از اعضا به كانديداتوري مجدد روحاني در انتخابات و حمايت از رئيس دولت تدبير و اميد است و عدم تمايل برخي ديگر به او و اصرار بر سر معرفي يك نامزد اصولگرا.

حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اعلام برگزاري جلسات انتخاباتي جامعه روحانيت و بحث تعيين سازوكار همكاري با جامعه مدرسين اعلام نظر سخنگو است يا كليت جامعه روحانيت. اگر چنين باشد يعني اختلافاتي كه مصباحي مقدم آن را «شيطنت رسانه اي» خوانده بود به پايان رسيده است و ديگر بايد منتظر خروجي جلسات ماند و اعلام نامزد مورد توافق اين جامعه.
23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =