تسنیم نوشت: با ورود هواپیمای ATR به ناوگان هواپیمایی ایران، شهرهای کوچک در شبکه پروازی قرار می گیرند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از پرواز نمایشی هواپیمای ATR در آسمان ایران خبر داد و اعلام کرد: یک فروند هواپیمای ATR از نمونه مدل‌ سفارش داده شده امروز و فردا پرواز نمایشی خود را در چند فرودگاه کشور انجام می‌دهد.

 پس از اجرای برجام و امکان امضا تفاهم نامه بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی هواپیماسازی ATR ،یک فروند هواپیما از نمونه مدل‌ سفارش داده شده امروز (4 مهرماه) و فردا (5 مهرماه) پرواز نمایشی خود را در چند فرودگاه ایران با شرایط متفاوت عملیاتی و به منظور ارزیابی توانمندی وقابلیت های فنی وعملیاتی این هواپیما توسط تیم متخصصان "هما" انجام خواهد داد.

 ATR-72،جدیدترین نسل هواپیماهای شرکت ATR است که وارد ایران می شود و خرید این هواپیما در راستای پاسخگویی بیشتر به تقاضای مردم در شهر ها و فرودگاه های کوچکتر و در پی درخواست های استانداران محترم و نمایندگان محترم مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.پیش بینی  می‌شود با ورود این هواپیما به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"  علاوه بر گسترش پروازهای استانی ،سایر  شهرهای کوچک در شبکه پروازی "هما" قرار گیرد. ظرفیت این نوع هواپیما 70 نفر است که برای مسیرهای کوتاه بُرد استفاده می شود.

مصرف سوخت پایین، شرایط عملیاتی سهل و عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد برای تجهیزات فرودگاهی از جمله مزیت های هواپیمایATR-72 اعلام شده است.

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    اين شركت ايتاليايي فرانسوي است
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 13
    این هواپیمای فرانسوی توربوپراپ ملخی رو بارها سوار شدم. هواپیمای کوچکی هستش که مسیر یک ساعته رو که یک جت میره، این هواپیما1 ساعت و پنجاه دقیقه میره. لرزش زیادی مخصوصا در چاله های هوایی داره و به 72 نفر به نیت 72 تن مسافر می بره.
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      5 0
      خر چی باشه از توپولوف بهتره مثل این که تا به حال سوار توپولوف نشده بودی؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      5 0
      تو خود امریکا برای مسیر های کوتاه از این هواپیماها استفاده می کنند و جت این مسیر ها را نمی ره