معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز بر ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، عباد الله کامکار شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب در جلسه شورای بانک های استان با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل استان افزود: تعداد واحدهای معرفی شده به بانک در استان 501 واحد و تعداد تسهیلات پرداخت شده 148 مورد بوده است.

وی افزود: استان البرز با اعطای این تسهیلات رتبه 5 کشوری در نسبت تعداد پرداخت به تعداد در خواست را کسب کرده نموده است.

کامکار با اشاره به تحقق 503 مورد از مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پیش بینی بیش از 13 هزار فرصت شغلی، ارائه تسهیلات رونق تولید را یکی از اهداف اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بحث تسهیلات رونق تولید از چند جنبه شامل میزان تسهیلات داده شده و تعداد پرونده های وارد شده به دبیرخانه تسهیلات رونق تولید در هر استان مورد بررسی قرار می گیرد که گزارشات آن باید مستقیما به استحضار رئیس جمهور برسد.


کامکار بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان تاکید کرد و بیان داشت: دبیرخانه کارگروه رونق تولید در استان بسیار فعال بوده به طوری که همکاری بانک ها باعث شده پرونده های زیادی در سامانه بهین یاب ثبت شود لذا البرز یکی از استان هایی است که بالاترین میزان ثبت متقاضی در سامانه بهین یاب را دارد از این رو بایستی در پرداختی تسهیلات نیز بانک ها نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: البرز از لحاظ میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید استان باید جایگاه خوبی داشته و از لحاظ تعداد واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب و اخذ این تسهیلات رتبه ۱۰ را دارد و عمده ثبت نام شدگان در این سامانه مربوط به حوزه صنعت بوده و بیشترین رقم پرداخت تسهیلات مربوط به این بخش است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع تصریح کرد: تا هفته آینده باید نتیجه نهایی از میزان تسهیلات پرداخت شده در بحث رونق تولید تهیه شده و در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد.

کامکار با اشاره به اینکه البرز هم در بخش پرداخت تسهیلات سامانه بهین یاب و هم در پرداخت های مستقیم رتبه خوبی دارد، گفت: از همه بانک های استان درخواست می شود اگر خارج از سامانه بهین یاب تسهیلاتی را پرداخت کرده اند آن ها را منعکس کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر هزارو 79 واحد ثبت نام و در سامانه بهین یاب واحد در مرحله ارجاع به شعب بانک ها برای اخذ تسهیلات رونق تولید بوده و ۵۰1 واحد نیز به بانکها معرفی شده که از این تعداد ۱۴۸ واحد پرداخت شده و مقرر شد مابقی واحدهابا رعایت الزامات مربوطه نیز در اسرع وقت پرداخت گردد از بانک ها تقاضا می شود این واحدها را به مرحله عقد قرارداد برده و این موضوع سریعا توسط بانک ها عملیاتی شود.

بنا براین گزارش، در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت واحدهایی که در مرحله عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات رونق تولید هستند از سوی بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و واحدهایی که در مرحله ارجاع به شعب هستند به مرحله عقد قرارداد برده شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =