دیدگاه‌های کاربران خبرآنلاین درباره کارت‌های اعتباری

کاربران خبرآنلاین در واکنش به اجرای طرح کارت اعتباری که از روز گذشته ارائه شده، نظرهای خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته کارت های اعتباری مرابحه متناسب با اعتبار متقاضی، در سه رنگ طلایی 500 میلیون ریالی، نقره ای 300 میلیون ریالی و برنزی 100 میلیون ریالی عرضه شد. 

کارت اعتباری خرید کالا با سود 18 درصدی و با محدودیت در تنوع کالای قابل خرید عرضه شد که این کارت ها برای خرید انواع کالا و خدمت اعم از کالاهای تولید داخل و خارج قابل استفاده است.

کاربران خبرآنلاین در همین رابطه نظرهای خود را ابراز کردند. 

یکی از کاربران خبرآنلاین به عنوان «افشین» نوشت:« چه فایده ای دارد این کارت ها ، باز هم این وام ها با گردش حساب خوب می دهند ... برای من جوانی که تازه قصد شروع کار را دارم و گردش حساب خوبی ندارم هیچ وامی به من تعلق نمی گیرد. همه بانک ها هم رفتم فقط و فقط می گویند باید گردش حسابت خوب باشد.»

یک کاربر نیز در پاسخ به این دیدگاه نوشت:« اینگونه طرح ها زمانی فایده داره که کشور  اولا از همه مردم کشور اطلاعات صحیح داشته باشه ثانیا شفافیت پولی و مالی در سیستم بانکی و اقتصادی کشور جریان داشته و ثالثا نظام و بنگاه های کلان اقتصادی کشور لطف کنن و از تورم خودساخته به عنوان عامل درآمد زایی صرف نظر کنند. الان چه فایده ای داره کارت اعتباری 50 میلیونی صادر بشه ولی 4 سال دیگه 50 میلیون ارزش 5 میلیون الان رو نداشته باشه؟ چه فایده داره که به دلیل نقص اطلاعات و عدم شفافیت های اکثر مواقع خود ساخته همین کارت ها عامل اختلاس های جدید بشوند چه فایده که پشتوانه این کارت ها بنگاه اقتصادی مثل ویزا کارت، مستر کارت نیست که بشه اطمینان کرد که سو استفاده های معمول در ایران راهی بهش نداره؟ و ...»

کاربر دیگری اعتقاد دارد اگر مردم بتوانند راحت این کارت را بگیرند خوب است وگرنه نمی ارزد.

کاربر دیگری که نامش را درج نکرده نوسته است:«چه فایده ای داره این کارت ها ، بازم این وام ها با گردش حساب خوب میدن»

محمد بیگی کاربر دیگری است که نوشته:«این کارت رو می تونید به شعب بانک ملی مراجعه کنید و تقاضا بدید بعد ازتون مدارک دریافت میشه. بر اساس مدارک و میزان حقوق دریافتی ماهانه و اعتبارسنجی که بانک انجام میده مبلغ وام ۱۰ یا ۳۰ یا ۵۰ تومانی براتون تایید میشه بعد تضامین رو ارائه میدید و انشالله کارت رو دریافت می کنید. ضمن اینکه اگه خرید کنید و تا یکماه تسویه کنید مبلغ خریدتون رو دیگه سود ۱۸ درصدی هم ازتون دریافت نمی شه اما اگر خودتون بخواهید میشه اقساط ۱ یا ۳ ساله بازپرداخت کرد.

کاربری هم نوشته:«خسته شدم دیگه بس که دنبال وام گشتم توروخدا اگه این کارت ها رو هم به اقوام خودتون میدید بگید دنبالش نریم.»

برخی از نظرات کاربران هم به شرح زیر است:

«قدر خوبه که بالاخره یکی از ابزارهای جدید هم به شبکه بانکی اضافه شد همه کشورای حاشیه خلیج فارس کارت اعتباری دارند.»

«ممنون که به فکر مردم هستید خواهش می کنم به فکر اقساط این کارت ها هم باشید تا مردم راحت تر بتونند باهاش خرید کنند.»

«اونی که حسابش خوب کار می کند چه احتیاجی به وام دارد.»

«برای کسانی که بطور مداوم از تسهیلات خرد بانکی استفاده می کنند خیلی عالیه وراهکار بسیار خوبی برای تعریف خط اعتباری برای هر فرد در جامعه که متقاضی تسهیلات هست می باشد.به بیان دیگر می تواند تحولی در نحوه تخصیص اعتبار به افراد تلقی شود.»

«ازدیاد نقدینگی تلقی نمی شود؟ یهو به تورم دامن نزنه ؟»

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    15 3
    به دلیل بی سوادی مالی ایرانی‌ها، این کارت‌ها بلای جان بانک‌ها و خانواده‌ها خواهد شد. یک روزه همش رو خرج می‌کنند بدون اینکه درباره توان بازپرداخت اون فکر کنند. ابتدا آموزش مالی و آموختن اصول اولیه دخل و خرج و بعد کارت اعتباری.
    • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      2 0
      ملت فقط میخوان به چیزی که میخوان برسن راحت وام میگیرن قرض نیگیرن خرج الکی الکی نیکنن بعدم راحت نمیدن کی به کیه بدبخت ضامن باید نثل کشورهای دیگه همه فقط با کارت اعتباری بتونن نسیه بخورند و بخرند و با اولین بدحسابی تو کل سیستم بانکی برن تو ایست سیاه ولی...