خیز مارتین اسکورسیزی برای جایزه اسکار

«سکوت» فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با مشخص شدن زمان اکران به جمع مدعیان جوایز سینمایی به ویژه اسکار پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروژه تاریخی مذهبی کارگردان «راننده تاکسی» درباره روحانیون یسوعی در ژاپن فئودال از 23 دسامبر به صورت محدود اکران خواهد شد.

این اقدام کمپانی پارامونت نشان می‌دهد که «سکوت» از نظر مسئولان و کارشناسان این شرکت قابلیت بردن اسکار را دارد. فیلم حماسی مذهبی اسکورسیزی پس از اکران محدود در اواخر دسامبر، از ماه ژانویه به صورت گسترده اکران خواهد شد.

اسکورسیزی چیزی نزدیک به دو دهه رویای ساخت این فیلم را در سر داشت و برای بازی در آن بازیگران بسیاری چون دنیل دی‌لوئیس، بنیسیو دل‌تورو و گائل گارسیا برنال را در نظر گرفته بود که هیچ‌یک به سرانجام مطلوب نرسید.

«سکوت» با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته شاسوکو اندو ساخته شده است. اسکورسیزی همراه با جی کاکس فیلمنامه اثر را نوشته‌اند. جی کاکس یکی از نویسندگان فیلمنامه «دارودسته نیویورکی‌ها» و «عصر معصومیت» است.

مارتین اسکورسیزی سال 2007 برای کارگردانی فیلم «از دست رفته» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمن و مارک والبرگ اسکار گرفت. او علاوه بر آن  12 بار نامزد شدن برای اسکار را نیز در کارنامه دارد. فیلم «سکوت» امسال برای رسیدن به اسکار رقبای قدرتمندی چون «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل را پیش روی خود می‌بیند.

در فیلم جدید اسکورسیزی اندرو گارفیلد، آدام درایور و لیام نیسن ایفاگر نقش‌های اصلی هستند.

منبع: ورایتی / 26 سپتامبر

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =