مهر نوشت: پس از اظهارنظر وزیر نفت مبنی بر عدم توقف افزایش تولید نفت ایران، وزیر انرژی عربستان هم مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی را پذیرفت تا یک گام بلند برای اجرای این طرح برداشته شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت دیروز با تاکید بر اینکه افزایش تولید نفت ایران متوقف نخواهد شد، گفت: به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت ایران به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

با گذشت چند ساعت از این اظهارنظر وزیر نفت ایران، وزیر انرژی عربستان هم مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی را پذیرفت تا یک گام بلند برای اجرای این طرخ برداشته شود.

«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان سعودی در حاشیه برگزاری پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر در گفتگو با بلومبرگ از آمادگی عربستان برای پذیرش مستثنی شدن ایران از برنامه محدودیت عرضه نفت، خبر داد.

به عبارت دیگر خالد الفالح وزیر انرژی عربستان بر خلاف نشست‌های پیشین اوپک، موضعی منعطف‌تر نسبت به صنعت نفت ایران اتخاذ کرد و تاکید کرده است: ایران، لیبی و نیجریه باید بتوانند با حداکثر ظرفیت معقول خود تولید کنند.

وی پس از دیدار دو جانبه با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، که به وساطت روسیه برگزار شده بود، گفت: شکاف میان کشورهای عضو اوپک درباره سطح مطلوب برای تثبیت عرضه نفت، کمتر می‌شود؛ دیدگاه‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

در همین حال سیدمحمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک دیروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه نشانه‌هایی از توافق ایران و عربستان بر سر فریز نفتی وجود دارد، گفته بود: احتمال دارد اوپک فردا نشست فوق‌العاده در الجزیره برگزار کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    163 5
    هزار آفرین به بیژن ایران.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
      74 3
      هزار افرين به دولت تدبير و اميد كه خردمندانه در همه زمينه ها در حال حل مشكلات است كي فكرش را مي كرد كه حتي عربستان را هم به زانو در مياوريم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    89 2
    چاره ای نداشت جز قبول کردن ، مثلا میخواست چکار کنه؟بیژن خان حرفشو به کرسی نشوند،دمش گرم
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    92 1
    به این میگن اقتدار نه سفارت خانه را آتش زدن و شان یک ملت را در جهان خراب کردن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    56 2
    آفرین بیژن
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    54 1
    استراتژی درست همین بود ما باید به افزایش تولید ادامه بدیم و بذاریم بقیه نگران کاهش قیمت نفت باشن و تولیدشون رو کم کنن ما تا رسیدن به میزاتن تولید قبل تحریمها جا داریم
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    11 0
    نتیجه سپردن کار به کاردان همینه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    4 0
    بخدا خیلی امشب از ناراحتی خوابشون نمیبره.دشمنای دولتو میگم که کم نیستن.هر سدی که بشکنه اونا عزا میگیرن.یه جاشون میسوزه.ما هم میگیم بسوز حرف از این به بعدشون اینه که خام فروشی هنر نیست.در حالی که خودشون همین خام فروشی رو دزدانه و با باج دادن انجام میدادن.
  • مهران A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    8 0
    این همت کارکنان دلسوز مناطق نفتخیز جنوب بود که با افزایش طوفانی حدود یک میلیون بشکه ای در کمترین زمان ممکن باعث شکسته شدن کمر عربستان سعودی شد. امیدواریم که ببژن زنگنه نیز دین خود را به کارکنان زحمت کش در مناطق حاره کشور ادا نماید...