استاندار همدان گفت: جامعه باید زیاده‌روی و فخرفروشی را تقبیح کند،‌ چرا که زیاده‌روی و فخرفروشی در زندگی مذموم است و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان، محمدناصر نیکبخت که در شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام مطلب فوق افزود: مبلمان کنونی استانداری تهیه شده از زمان استانداری زبردست باقی مانده است و در سایر سیستم‌های دولتی نیز تغییر مبلمان توسط مدیریت را بعید می‌دانم.

نیکبخت در پاسخ به مطلبی در خصوص تغییر مبلمان ادارات توسط برخی مدیران بعد از تغییر مدیریتی نیز گفت: راجع به تغییر مبلمان ادارات دولتی بعید می‌دانم چنین چیزی صحت داشته باشد چراکه ادارات چنین بودجه‌ای ندارند، مگر اینکه آن اداره غیر دولتی مانند دانشگاه‌ها آن هم دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی باشد که در دوره‌های قبل هم چنین مواردی وجود داشت.


وی با بیان اینکه مباحث و گزارش عنوان شده از سوی دانشگاه آزاد در باب دلایل تجمل‌گرایی خوب است، اظهار کرد: این پژوهش نشان از وجود اساتید خوب و مسلط در دانشگاه آزاد دارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز «تجمل» را در زیاده‌روی می‌بینند اما پوسته بر مغز غالب شده است، گفت: باید در خصوص این موضوع کار شود و موارد آلوده به تجمل‌گرایی شناسایی و راهکار مقابله با آن ارائه شود.

 

نیکبخت با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم که با دوری از همه تعلقات از دنیا ببریم، تصریح کرد: باید از داشته‌ها و نعمات به وقت، با اعتدال و بدون اسراف استفاده کنیم چراکه زیاده‌روی و تعلق به دنیا موجب فراموشی یاد خدا می‌شود.

وی خواستار فرهنگ‌سازی در بسیاری از موارد شد و ادامه داد: با زور هیچ فرهنگی را نمی‌شود تزریق کرد؛ فرهنگی که زیبا و مناسب ترویج باشد جامعه خودجوش آن را می‌پسندد.


این مسئول ارشد استان، با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر و بزرگان استان، یادآور شد: در مورد مفاخر و بزرگان استان چه آنها که در قید حیات هستند و چه آنها که در قید حیات نیستند؛ سالانه برنامه معرفی و تجلیل را مد نظر داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته بزرگداشت میرسیدعلی همدانی با حضور همه اقشار از دانشگاهیان، حوزه علمیه و... برگزار شد، اظهار کرد: امسال گرامیداشت سید‌جمال‌الدین اسدآبادی را در برنامه داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =