خاک آسمان تهران را گرفت/ تردد غیر ضرور نداشته باشید/ پیش‌بینی باد شدید و گرد و خاک برای ۷ استان

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که بعدازظهر پنجشنبه ۸ مهر ۹۵، گرد و خاک در تهران، هوا را ناسالم کرده است؛ حداقل برای گروه های حساس.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با وجود اینکه صبح امروز آسمان پایتخت شفاف بود و می شد کوه های شمال شهر را دید،‌ اما از ساعتی پیش، به دلیل وزش باد، گرد و خاک وارد هوا شد و کیفیت هوا را پایین آورد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که میانگین شاخص آلاینده هوای تهران طی 24 ساعت گذشته 98 و در شرایط سالم بوده است. اما در حال حاضر با توجه به افزایش ذرات گرد و غبار و وزش باد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

با توجه به افزایش ذرات گرد و غبار و وزش باد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی) قرار دارد و به گروه های حساس توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

گرد و خاک مهمان 3روزه آسمان پایتخت

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه هوای تهران به علت وزش شدید باد تحت تأثیر ورود گرد و خاک قرار گرفته است، گفت: آلودگی هوای تهران تا 2روز آینده ادامه دارد.

محمد رستگاری گفت: ایستگاه شکوفه در منطقه 14 با اکتساب غلظت 127 میکرو گرم برای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و 264 میکروگرم بر متر مکعب برای ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون ؛ بیشترین میزان آلودگی را در میان تمام نقاط استان تهران به خود اختصاص داده است.

پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران و 6 استان دیگر

ایسنا نوشت: مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و از وزش باد شدید در تهران و شش استان دیگر خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم نفوذ جریان‌های شمالی و همراهی آن با شرایط ناپایدار جوی، برای سواحل دریای خزر، ابرناکی، کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج دامنه بارش امروز به شمال شرق کشور گسترش می‌یابد، اظهارکرد: با گسترش دامنه بارش‌ها، در این ناحیه رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود که این وضعیت در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز شدت بارش در شرق گیلان، مازندران، گلستان و به تدریج خراسان شمالی خواهد بود، ادامه داد: از بعد از ظهر روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب کشور ابرناکی رگبار و رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود و به تدریج بارش باران در سواحل غربی دریای خزر تشدید می‌شود، همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از روز شنبه ناپایداری‌ها علاوه بر سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس را نیز فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و هدایت آن به‌وسیله جریانات غربی، گفت: در روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از امروز بعد از ظهر و روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، گفت: امروز به دلیل وزش باد شدید در قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی گرد و خاک پیش بینی که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    1 0
    خیلی دیر اطلاع رسانی کردید خیلی دیر.....دست سازمان محیط زیست و دولتی که بودجه ریز گردها رو حذف کرده درد نکنه بابت این هوا.