تسنیم نوشت: عضو شورای انقلاب فرهنگی تأکید کرد: وقتی امام حسین(ع) تعبیری چون «هیهات من الذله» دارند آیا باز هم می‌توانیم در مقابل دولت‌هایی چون آمریکا و غیره کوتاه بیاییم.

دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیئت تهران ظهر امروز به همت جامعه ایمانی مشعر در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، رحیم پور ازغدی و حسین یکتا برگزار شد.

رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس گفت: هیچ عملیاتی در دوران 8 سال دفاع مقدس نبود مگر اینکه با نام شهدای کربلا و عشق به سرزمین کربلا صورت گرفت. چرا که قوی‌ترین موتور محرک بچه‌های رزمنده عشق به کربلا بود و اکنون نیز است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که هر نوع مداحی و منبری اگر چهره غیر حقیقی از اهل بیت(ع) بیان کند خیانت به اهل بیت(ع) کرده است، اظهار کرد: وقتی شخصیتی چون امام حسین(ع) تعبیری چون «هیهات من الذله» دارند و با توجه به درسی‌هایی که از رفتار حضرت برای مومنان و شیعیان وجود دارد آیا باز هم می‌توانیم در مقابل دولت‌هایی چون آمریکا و غیره کوتاه بیاییم.

ازغدی خاطر نشان کرد: بعد از شهادت زهیر، عمر ابن قروه نزد امام حسین(ع) آمد و اذن نبرد خواست، او کسی بود که در نماز ظهر عاشورا برای دفاع از امام خود درخشید و تیرهای بسیاری را که به سوی امام حسین(ع) پرتاب می‌شد بر بدن خود نشاند. او کسی است که امام حسین(ع) وعده ورود او به بهشت را پیش از خود داد و در زیارت ناحیه مقدسه هم نام او آمده است. لذا باید گفت انقلابی‌ترین مردان جهان در کربلا حضور داشتند.

وی با بیان این که عزت و پایداری در خانواده امام حسین(ع) موج می‌زند و به هیچ وجه ذلت در آنان راه ندارد یادآور شد: تمامی مداحی‌ها، روضه‌ خوانی‌ها و عزاداری‌ها باید به عزت و عدالت حضرات معصومین منتهی شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که مداحی‌ها و روضه‌ها باید به ترویج فرهنگ حسینی و تربیت نیروهایی با روحیه و حس و حال انقلابی منتهی شود اظهار کرد: اگر مداح‌ها و منبری‌ها معارف اهل بیت(ع) به شکلی صحیح به مخاطبان منتقل کنند جزو اولیا الله هستند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =