ایرنا نوشت: معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان خراسان شمالی بر شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: باید این کودکان فرد به فرد با اسم و کد ملی شناسایی شوند و علت حضور نیافتن آنان در مدارس پیگیری شود.

احمد میدری پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان که با حضور علی ربیعی وزیر کار به عنوان جانشین معاون اول رئیس جمهوری در ستاد فرماندهی خراسان شمالی تشکیل شد، افزود: 10 هزار کودک خراسان شمالی در دوره ابتدایی در مدارس حضور ندارند.

وی، علت بازماندن از تحصیل را فقر، گرایش های قومیتی و فرهنگی، معلولیت و سایر موارد ذکر کرد و افزود: هم اکنون علت حضور نیافتن این دانش آموزان مشخص نشده که این وظیفه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش باید با تمامی والدین و خانواده های این کودکان تماس گرفته شود تا علت نرفتن به مدرسه مشخص شود.

وی افزود: با همکاری نیکوکاران، تشکل ها و دستگاه های مختلف کمک خواهیم کرد تا این کودکان به مدرسه باز گردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد سبب فروپاشی اقتصاد در جامعه می شود و هر جا این ناعدالتی بوده، اقتصاد شکننده شده است.

میدری گفت: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تلاش خواهیم کرد تا با توزیع عادلانه ثروت از آسیب های اقتصادی و به دنبال آن از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم و اقتصاد کشور مقاوم شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: اقتصاد خراسان شمالی اقتصادی خرد و کشاورزی و روستایی است و مهم ترین مشکل واحدهای کوچک نیز بازار فروش و پایین بودن میزان بهره وری است که باید راهکارهای لازم برای افزایش میزان بهره وری همچون ایجاد شبکه ها و تشکل های تعاونی اندیشیده شود.

سیدحمید کلانتری بر بهره وری و متحول شدن تاکید کرد و افزود: تعاونی تامین نیاز با گرایش های مختلف با اولویت بخش کشاورزی و توسعه صادرات از مهم ترین اقداماتی است که در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در بازدید از راز و جرگلان مشخص شد که این شهرستان از استعداد قابل توجهی در زمینه تشکیل تعاونی روستایی برخوردار است.

وی گفت: هم اکنون در شهرستان راز و جرگلان 12 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که بسیار خوب فعالیت می کنند.
وی بر فعالیت زنجیره ای این شرکت ها نیز تاکید کرد و افزود: در این منطقه بنیاد مستضعفان نیز فعالیت دارد که امید داریم این تعاونی ها گسترش یابند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون نیز در این نشست نبود هماهنگی در میان دستگاه های اجرایی خراسان شمالی را از ایرادهای این استان برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: سبک ارائه گزارش های دستگاه های اجرایی همان سبک گذشته است و اقدام مشترکی میان دستگاه های اجرایی این استان دیده نمی شود.

عیسی منصوری پایین بودن میزان کارآمدی و بهره وری، مهاجرت از دیگر مشکلات در خراسان شمالی است.
وی افزود: سرانه تولید ناخالص ملی استان خراسان شمالی در پایین ترین رده کشور قرار دارد که این امر می طلبد در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری بیشتر پرداخته شود.

وی به وام های قرض الحسنه در خصوص سامانه آبیاری نوین نیز اشاره ای کرد و گفت: امسال 500 میلیون دلار در این خصوص اختصاص یافته که انتظار است استان هایی همچون خراسان شمالی از این فرصت ها بهره مند شوند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =