ایسنا نوشت:نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: علما و روحانیون باید با استفاده از جایگاه خود در میان مردم، آنان را نسبت به مسائل روز آگاه کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مبلغین و ائمه‌جمعه و جماعات شهرهای استان گلستان در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون به‌عنوان خواص جامعه نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشد چون نتایج و پیامدهای آن دامان همه افراد را خواهد گرفت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر این تفکرات نادرست در میان روحانیت شیوع پیدا کند، خارج شدن از اسلام و دین را باید به انتظار نشست.

نورمفیدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و با تأکید بر اهمیت این ماه در تاریخ اسلام، در ادامه بر ضرورت بهره‌گیری از این ایام در زمینه تقویت احکام دینی تأکید کرد.

وی نقش علما و روحانیون در روشنگری و آگاهی‌دهی به افراد مختلف جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: علما و روحانیون باید با استفاده از جایگاه خود در میان مردم آنان را نسبت به مسایل مختلف به خصوص مسائل روز آگاه کنند.

امام جمعه گرگان با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی یادآور شد: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت‌طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دشمن با همه قدرت و با استفاده از ابزارهای پیشرفته سعی در منحرف کردن جوانان ایران اسلامی دارد که در این زمینه اگر در منبرها و سخنرانی‌ها از واژه دین به خوبی استفاده شود، جهاد اکبر شکل گرفته است.

نورمفیدی بازگشت به عاشورا و اصل و هویت شیعه را مایه عزت و عظمت اسلام و مسلمین برشمرد و افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران که امروز موجب فخر و سربلندی و الهام بخش در همه جهان شده است، فرهنگ عاشوراست.

۲۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =