میزان نوشت: دادستان کل کشور گفت: دادستانها در تعریف حقوق عامه، مصادیق بین آن و نحوه دفاع و احیای آن نظراتشان را هرچه زودتر به دادستانی کل ارسال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در سیزدهمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور در جمع بندی مباحث مطرح شده در همایش اظهار کرد: امیدوارم خروجی این همایش برای دستگاه قضا دستاورد مفیدی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، افزود: مشروعبت کار همه ما به اذن و اجازه مقام معظم رهبری بر می‌گردد.مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان با مسئولان قضایی اظهار کردند قوه قضاییه باید صددرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. اگر ما مشروعیت خودمان را مستند به اذن ولی فقیه می دانیم، وظیفه داریم به بایدها و نبایدهای ایشان عمل کنیم.

وی افزود: دادستانها در تعریف حقوق عامه، مصادیق بین آن و نحوه دفاع و احیای آن نظراتشان را هرچه زودتر به دادستانی کل ارسال کنند.

دادستان کل کشور از طراحی سه سامانه خبر داد و گفت: اول سامانه دریافت گزارش مردم در احیای حقوق عامه دوم سامانه دریافت گزارش مردم از عملکرد دادسراها و سامانه سوم برای ارتباط دادسراها با یکدیگر طراحی شدند.زیر ساخت ایجاد سه سامانه دریافت گزارش مردم در احیای حقوق عامه، دریافت گزارش مردم از عملکرد دادسراها و ارتباط دادسراها با یکدیگر در دادستانی کل کشور در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این مطلب که برگزاری همایش های فصلی ومنطقه ای در دستور کار است، ادامه داد: دادستان ها ،مشکلات، اشکالات و پیشنهاداتشات را بفرستند.

وی دفاع از حقوق عامه را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز حقوق عامه درکشور ما بسیار مظلوم است چرا دادستانها از اختیارات قانونی خود مطابق ماده 290 ایین دادرسی کیفری در این زمینه استفاده نمی کنند.معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور که فعالتر شود هر موضوعی که به حقوق عامه برمی گردد را رصد پیگیری و نظارت می کنیم. نباید اجازه دهیم افراد راحت طلب به حقوق عامه تجاوز کنند پس دادستانها باید کمر را محکم ببندند.

دادستان کل کشور با تاکید بر این مطلب که باید برای صیانت از حقوق عامه فعالتر باشیم، افزود:چرا باید در اثر کم کاری ما کار به حاری برسد که رهبری ورود کنند.فضای مجازی بسیار فضای مهمی است که می تواند در مسئله حقوق عمومی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: آیا تکلیف نداریم وقتی می‌بینیم دشمن به ارزش های دینی و انقلابی ما شبیخون زده، آیا وطیفه دفاع نداریم.معاونت فضای مجازی دادستانی کل با مصادیق جرم در فضای مجازی برخورد جدی می کند.دادستانها شبکه های هنجارشکن و ضد انقلاب را به این معاونت گزارش دهند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان افتصادی مکررا از من خواسته اند که دادستان ها تا انجایی که واقعا نیاز است در رفع مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی کمک کنند، ادامه داد:دادستان ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حتما کمک کنند.

دادستان کل کشور همکاری با ناجا و مراکز اطلاعاتی و امنیتی مورد تاکید قرار داد و گفت: در رابطه با پرونده هایی که به مسایل امنیتی برمی گردد مطابق مصوبه سال 85 شورای عالی امنبت ملی حتما با دستگاه ها کمک کنند. در مراکز استانها باید حتما جلسات مشورتی با مسئولان ناجابه نحوی که ابلاغ خواهد داشت صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر این مطلب که حتما روسای داد گستری جلسات همفکری را با دادستان ها برگزار کنند، ادامه داد: در شهرستانها دادستان یک جلسه توجیهی و اموزشی برای دادیاران برگزار کرده و گزارش ان را نیز به منظور رصد به دادستانی کل ارسال کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی زندانیان اظهار کرد: دستورالعمل مهمی است که بار سنگینی به دوش دادستانها گذاشته حتما دادستانها جلسات توجیهی در این زمینه با مسئولان زندان ها برگزار کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اعتبار دستگاه قضایی با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری بالا می رود.

دادستان کل کشور در پایان افزود:حوادث مهم از سوی دادستان ها حتما به دادستانی کل منتقل شود و شاخص ها را برای ارزیابی عملکرد دادسراها به دادستانی کل ارسال کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =