۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
تقدیر از ۴۲ بنگاه تولیدی برتر

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراولین گردهمایی مدیران HSEE شهرک های صنعتی کشور گفت:صیانت از جان مردم و سرمایه های مادی آن ها یکی از وظایف اصلی سازمان صنایع کوچک در شهرک های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در روز ایمنی و آتش نشانی و اولین گردهمایی مدیران HSEE شهرک های صنعتی کشور که از ٤٢ بنگاه تولیدی برتر در زمینه بهداشت ،ایمنی،محیط زیست وانرژی تقدیر شد، اعلام کرد: صیانت از جان مردم و سرمایه های مادی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی یکی از وظایف اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، مهندس علی یزدانی در این مراسم ضمن گرامیداشت "روز آتش نشانی و ایمنی" و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امسال بیش از 150 هزار نفر در سطح بنگاه های تولیدی کشور آموزش خواهند دید که یکی از محورهای اصلی در آموزش صنعتگران ترویج آموزه های بهداشت ،ایمنی،محیط زیست وانرژی در جهت صیانت از شاغلان و سرمایه های ملی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر اهمیت رعایت ایمنی در صنایع کشور گفت: در سفر اخیر خود به استان قزوین به همراه رییس جمهور یکی از موافقت نامه هایی که با حضور ایشان در این استان به تصویب رسیده ، معطوف به بحث ایمنی بود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد چهارچوب مدیریتی نظام مند و پاسخگو، ساختار HSEE در سازمان و شرکت های تابعه ایجاد شده است که در آن مدیر مربوطه به طور مستقیم زیر نظر مدیرعامل فعالیت نماید.

مهندس یزدانی گفت: مدیر HSEE در زمان حضور در محل کار خود صدها وظیفه و ماموریت را بر عهده می گیرد و اینطور نیست که انتصاب مدیران HSEE از سوی سازمان صنایع کوچک صرفا یک ابلاغ باشد.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: مدیر HSEE از ورودی شهرک صنعتی گرفته تا مجموعه واحد های تولید را باید مورد توجه قرار دهد و شرکت های خدماتی نیز در این زمینه مسئولیت دارند. وی افزود: حفظ سلامتی کارگران و متخصصان یکی از ماموریت های شرکت های خدماتی ، مدیران شهرک ها و صاحبان صنایع است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن بیان آمار حوادث رخ داده در شهرکها و نواحی صنعتی، اضعار نمود بیشترین حادثه رخ داده در بنگاه های تولیدی کشور حریق بوده است،

مهندس یزدانی در ادامه اظهار کرد: همه باید بدانیم دلیل وقوع بسیاری از حوادث به دلیل حریق، سقوط مصالح، نصب غیر استاندارد ماشین آلات و عدم شناخت نقاط خطرخیز بوده است و در این شرایط صیانت از جان مردم و سرمایه های مادی آن ها یکی از وظایف اصلی ما در شهرک های صنعتی است.

مهندس یزدانی در بخش دیگری از سخنانش یکی از رسالت های پیامبر اسلام را نجات بشر عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که مکتب اسلام برای جان انسان ها در نظر گرفته، آتش نشان ها در جایگاهی قرار دارند که در جهت توجه به اخلاق و آموزه های اسلام عمل می کنند.

وی افزود: در عرصه بهداشت، ایمنی و محیط زیست آتش نشان ها از پرچمداران نگاه انسانی به جامعه بشری هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مانور اطفای حریقی که در شهرک صنعتی شمس آباد انجام شد، اظهار کرد: این مانور گوشه ای از تلاش های بی حد و مرز آتش نشانان را به نمایش گذاشت.

مهندس یزدانی با بیان اینکه ماموریت آتش نشان ها ماموریتی با نگاه به ثانیه ها است، اظهار کرد: یک دقیقه تاخیر در ماموریت ممکن است به قیمت از بین رفتن جان یک انسان تمام شود و این مسئله نشان می دهد که کار آتش نشان ها کار بسیار با اهمیتی است.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =