۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

«خبرجنوب» نوشت: دو زن که به طرز ماهرانهای در کمتر از 30 ثانیه، کیف زنان را در اتوبوس خالی میکردند ویا به سرقت می بردند، به زندان، شلاق و تبعید محکوم شدند.

اعضاي اين باند با شكايت يك زن تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. شاكي به مأموران گفت: براي انجام كاري سوار بر یکی از اتوبوس های شهری شیراز شدم اما بعد از 10دقيقه، وقتي به محل رسیدم و قصد پرداخت کرایه اتوبوس را داشتم، از کیفم خبري نبود. باورم نميشد با اين سرعت کیف پولم سرقت شده باشد بنابراين تصميم گرفتم ماجرا را به پليس خبر دهم.

تيمي از مأموران پليس با دستور بازپرس دادسراي شیراز، تحقيقات براي يافتن ردي از دزدان را شروع كردند. هنوز بررسي ها به نتيجه نرسيده بود كه زن دیگری راهي اداره پليس شد و به مأموران گفت: ساعتي قبل تلفن همراه و کیف پولش در اتوبوس شهری به سرقت رفته است.

وي گفت زمانی که در اتوبوس بودم دو زن به من نزدیک شده و احتمال می دهم که آنها گوشی تلفن همراه و پول هایم را به سرقت برده باشند.

با اظهارات اين زن مأموران متوجه شدند که با یک باند حرفه ای كيف زني سروکار دارند زیرا اعضای این باند به طرز ماهرانه ای در زمانی کوتاه نقشه خود را عملی می کردند.

علاوه بر این دو زن، در روزهاي بعد نيز چند نفر ديگر كه در اتوبوسهاي تندرو، طعمه سارقان قرار گرفته بودند به كلانتري رفتند و در اظهارات مشابهي اعلام كردند وسايل باارزش داخل كيفشان مثل پول، جواهرات، تلفن همراه، دوربين عكاسي و... سرقت شده است.

از آنجا كه شيوه اين سرقتها نشان مي داد متهمان حرفه اي هستند، آلبوم مجرمان سابقه دار در معرض ديد مالباختگان قرار گرفت تا شايد آنها را شناسايي كنند.

شاكيان بعد از ديدن چهره دهها سارق سابقه دار، زني را به عنوان سارق اموالشان شناسايي كردند. بررسي سوابق اين زن نشان مي داد او چند سال قبل به اتهام سرقت از مسافران اتوبوس هاي تندرو دستگير و زنداني شده اما بعد از طي كردن دوران محكوميتش آزاد شده است. در چنين شرايطي تلاشها براي شناسايي مخفيگاه وي آغاز شد. چند روز بعد از آغاز تحقيقات مأموران تجسس كلانتري به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان ميداد این زن در خانه اي واقع در شیراز پنهان شده است.

به اين ترتيب مأموران با مجوز قضايي وي را بازداشت كردند. مأموران در جريان بازرسي از مخفيگاه اين زن تعداد زيادي از اموال مسروقه شامل مدارك شناسايي، جواهرات و گوشي تلفن همراه كشف كردند.

42 سرقت در 2هفته

هرچند این زن در بازجويي هاي مقدماتي حاضر نبود به دست داشتن در سرقت ها اعتراف كند، ولي مالباختگان با ديدن چهره اش، او را به عنوان سارق اموالشان شناسايي كردند. در ادامه این زن مدعی شد که یک زن دیگر نیز با او همدست بوده است پس از این نامبرده نیز دستگیر شد.

پس از بررسی موضوع و محرز شدن این سرقت ها قاضی پرونده هر دو را به 24 سال زندان، 74 ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 2
    تبعید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب میرن اونجا کارهاشون را ادامه میدن.......