علت سرد شدن هوای پایتخت چیست؟ / تا پایان هفته باران نمی‌بارد/ کاهش گرد و خاک در غرب و جنوب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در تهران بارش چشم‌گیری نداریم، فقط هوای پایتخت کمی ابری می‌شود و امکان دارد به اندازه کمی باران بیاید که فقط خودروها کثیف شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با آغاز شدن فصل پاییز، هوای تهران بسیار سرد شده است، اما علت این کاهش دما چه چیزی است؟ آیا این کاهش دما، منجر به بارش باران می شود؟ 

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه علت این سرد شدن هوا از قسمت های شمالی تا استان مرکزی به دلیل ورود به فصل پاییز است، به خبرآنلاین گفت: از فردا به افزایش دما باز می گردیم، یعنی دمای هوای تهران به دمای چند روز قبل باز می گردد.

او در رابطه با احتمال بارش باران هم گفت: در این چند روز، بارندگی چشم‌گیری نداریم؛ یعنی در هیچ جای کشور بارانی که برای کشاورزی مفید باشد نمی بارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در پایتخت هم بارش چشم‌گیری نداریم، فقط هوای تهران ابری می شود و امکان دارد به اندازه کمی باران بیاید که فقط خودرو ها کثیف شوند.

احد وظیفه در رابطه با این که چه زمانی بارندگی‌ها شروع می شود گفت: تا آخر این هفته بارندگی چشمگیری اتفاق نمی افتد.

به گفته او، آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی پدیده گرد و غبار را در استان‌های خوزستان و بوشهر نشان می‌دهد که انتظار می رود از امشب به تدریج از میزان غلظت آن کاسته شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =