۰ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰

هفته نامه تایم آمریکا در گزارشی نوشته است که مسکو و تهران در آینده سوریه در مقایسه با آمریکا از تأثیر بسیار زیادتری برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این هفته نامه آمریکایی در مقاله ای با عنوان توافقنامه صلح تا چه حد سریع می تواند فروب پاشد؟ نوشته است:

 12 سپتامبر توافقنامه صلح در سوریه به امضا رسید. چهار روز بعد آمریکا و سوریه یکدیگر را به نقض توافقنامه متهم نمودند. ما نباید تعجب کنیم که آتش بس نتوانست ادامه پیدا کند. مقامات آمریکایی هر ادعایی که درخصوص اهمیت راهبردی سوریه بکنند، با اینحال این کشور برای روسیه و ایران از اهمیت بسیار زیادتری نسبت به آمریکا برخوردار است.

تایم نوشته است: بشار اسد یگانه متحد قوی روسیه در خاور میانه است. زندگی او به تصمیم کرملین بستگی دارد. سوریه نه تنها یگانه پایگاه دریایی اش در مدیترانه را دراختیار روسیه می گذارد بلکه به روسیه امکان میدهد تا نقش مهم منطقه ای اش را ایفا کند و همین رابطه را با ایران دارد. برای ایران، سوریه شریک دیرینه و دولت مشتری در منطقه است. آمریکا اصرار بر برکناری اسد دارد اما دیگر دیر شده است.

تایم ادامه داده است: روسها به خوبی از موضع ضعیف آمریکا در قبال سوریه آگاهند و توانسته اند با کمک ایران محوری را برای مقابله با منافع آمریکا در منطقه تشکیل دهند. 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =