ایرنا نوشت: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: دولت ها نگاه صحیحی به سازمان تامین اجتماعی نداشته اند و در دولت قبل این وضعیت تشدید شد و مثل بسیاری جاهای دیگر، در آن هشت سال آسیبی به مملکت رسید که به سادگی قابل جبران نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرناطق نوری، در دیدار مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاسف بار این است که تامین اجتماعی برای مسئولان کشور به درستی معرفی نشده است، ادامه داد: ازاینکه یک گروه افراد سالم، کاردان، کارشناس و دلسوز و متدین با وحدت در سازمان تامین اجتماعی مشغول خدمت به مردم هستند، بسیار خوشحالم.

وی برلزوم ارائه گزارش وضعیت سازمان تامین اجتماعی به مسئولان کشور، تاکید کرد و گفت: در رابطه با اعلام شرایط و معرفی وضعیت سازمان تامین اجتماعی به مسئولان کشور اقدام کنید و شناخت آنها را از این سازمان مهم بیشتر کنید.

ناطق نوری اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح وضعیت سازمان تامین اجتماعی برای عموم مردم را از دیگر مسائل دارای اهمیت برشمرد و افزود: برای تبیین و معرفی تامین اجتماعی برای عموم مردم به اندازه کافی فعالیت انجام نشده است و باید وضعیت این سازمان و خدماتی که ارائه می دهد را به نحو صحیح معرفی کنید.

وی اضافه کرد: باعث خوشحالی است که دکتر نوربخش مسئولیت سازمان تامین اجتماعی را برعهده دارند؛ کسی که مسائل این سازمان را با تمام وجود و با گوشت و پوست خود درک کرده و اینگونه نیست که افرادی مبتدی و خارج از این سازمان مدیریت این مجموعه با اهمیت را بر عهده بگیرند.

** تعهدات تامین اجتماعی به موقع ارائه می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار به معرفی تامین اجتماعی و خدمات متنوع آن پرداخت و گفت: سازمان تامین اجتماعی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشورخدمت رسانی می کند که شامل کارگران و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان هستند.
سیدتقی نوربخش اظهارکرد: در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده آنان که پنج میلیون و ٢٠٠ هزار نفر هستند، تمامی ابعاد زندگی آنان اعم از دریافت خدمات درمانی و امرار معاش آنان متاثر از سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم هزینه خدمات سازمان تامین اجتماعی ازمحل منابع حق بیمه کارگران بدست می آید، افزود: درسال جاری ماهیانه 52 هزار میلیارد ریال برای خدمت رسانی به بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه می شود که مقایسه این هزینه با بودجه عمومی کشور نشان دهنده اهمیت سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره نسبت به انجام به موقع تعهدات اقدام کرده است، گفت: تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان قطعی است و به موقع و بدون تاخیر پرداخت می شود.

نوربخش در ادامه شرایط سازمان تامین اجتماعی را نسبت به سایر صندوق ها و سازمانهای بیمه ای کشور مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: اکثریت صندوق های بیمه ای در کشور ما از سال ها قبل از وضعیت تعادل بین منابع و مصارف خارج شده اند و تنها سازمان تامین اجتماعی است که به این وضعیت نرسیده و تعادل بین منابع و مصارف سازمان همچنان برقرار است.

وی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی در سازمان های بیمه گر دارای اهمیت فراوان است، اظهارکرد: این ضریب تعداد بیمه پردازان را نسبت به مستمری بگیران نشان می دهد که در سازمان تامین اجتماعی در حدود 6،2 است، به این معنی که در ازای هر بازنشسته و مستمری بگیر 6،2 نفر بیمه پرداز در این سازمان وجود دارد.

نوربخش اضافه کرد: درصورتی که این ضریب به پنج و کمتر از آن برسد سازمان بیمه گر از مرز تعادل بین منابع و مصارف خارج خواهد شد و مشکلات جدی از نظر بیمه ای ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت در این سازمان نقش تضامنی دارد و مشارکت دولت به معنی تعهد و تضمین خدمت رسانی این سازمان به ذی نفعان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان به صورت بین نسلی به فعالیت می پردازد و حق بیمه ای که از یک نسل دریافت می شود برای پرداخت مستمری به نسل دیگری هزینه می شود.

نوربخش گفت: گزارش وضعیت کلی سازمان تامین اجتماعی همراه با پیشنهاداتی برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده به مقامات عالی رتبه کشور ارائه شده است و امیدواریم این گزارش در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیگیری ها و اقداماتی در رابطه با تدوین و ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه بیمه و تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک و با ابلاغ این سیاست ها شاهد گشایش در سازمان تامین اجتماعی و تسهیل خدمت رسانی این سازمان باشیم.

در این دیدار قائم مقام و تعدادی از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی گزارش اقدامات حوزه تخصصی خود را ارائه کردند.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ضمن سلام مخور غم گذشته گذشته ها گذشته هرگز به غصه خوردن گذشته برنگشته.