تسنیم نوشت: مدیر شرکت مایکروسافت اظهار داشته است: اگر اقدامات مناسبی به‌روی «واکسیناسیون» جدید، بهداشت و درمان و مراقبتهای تولید مثل انجام گیرد، می‌توان جمعیت حال حاضر زمین یعنی ۶.۸ میلیارد نفر را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داد.

«ویلیام هنری بیل گیتس» در 28 اکتبر سال 1955 در سیاتل آمریکا به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا با کامپیوتر آشنا شد.

گیتس در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است، آشنا شد. گیتس زمانی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد، یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.

وی در سال 1975 به‌همراه دوست دوران کودکی خود به‌نام پل آلن شرکت کوچکی به‌نام Microsoft با شعار «در هر خانه یک کامپیوتر» با تنها 40 کارمند تأسیس کرد. در حال حاضر این شرکت دارای بیش از 40 هزار کارمند در 60 کشور جهان است و درآمد خالص آن، 25.3 میلیارد دلار در پایان سال مالی 2001 بود؛ مایکروسافت یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر از گذشته تاکنون بوده است.

گیتس در یکی از سخنرانیهای اخیر خود درباره اثرات مخرب گاز دی‌اکسید کربن اظهار داشته است: «این گاز موجب افزایش دمای زمین می‌شود که این موضوع آثار بسیار مخربی به‌روی کره زمین خواهد داشت؛ ما باید به‌دنبال راه حلی باشیم که میزان این گاز را در سراسر دنیا به صفر برسانیم».

وی در این سخنرانی خود معادله‌ای را به نمایش گذاشت که دارای چهار مؤلفه بود که در یکدیگر ضرب می‌شدند؛ یعنی اگر یکی از این مؤلفه‌ها به عدد صفر برسد دیگر مؤلفه‌ها نیز بی‌اثر خواهند شد؛ این معادله به این شکل است:

CO2 = P x S x E x C؛ مطابق این معادله دارای چهار مؤلفه P = People یعنی مردم؛ S = Services per person خدماتی که هر فرد احتیاج دارد؛ E = Energy per service انرژی‌ای که هر فرد مصرف می‌کند و C = CO2 per energy unit گاز کربن دی‌اکسید در هر واحد انرژی است.

گیتس با ارائه این معادله می‌گوید: «باید سعی کنیم که میزان این مؤلفه‌ها را کاهش دهیم که در نهایت میزان گاز کربن دی‌اکسید در جهان را به صفر برسانیم؛ نخستین مؤلفه میزان جمعیت در جهان است؛ در حال حاضر 6.8 میلیارد نفر در جهان زندگی می‌کنند و این عدد در آینده‌ای نزدیک به 9 میلیارد نفر در دنیا می‌رسد اما اگر ما اقدامات مناسبی به‌روی واکسیناسیون جدید، بهداشت و درمان و مراقبتهای تولید مثل انجام دهیم، می‌توان جمعیت حال حاضر زمین یعنی 6.8 میلیارد نفر را 10 تا 15 درصد کاهش داد».

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    15 4
    درود بر بیل گیتش
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
      15 2
      جمعیت مناسب کره زمین حداکثر 1 میلیارد نفره
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    10 2
    بعد ما میایم داروهای پیشگیری رو فروششو ممنوع میکنیم