دنیای اقتصاد نوشت:با وجود سپری شدن فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی، برخی از موجران که املاک مسکونی نوساز خود را به بازار اجاره عرضه کرده‌اند، با پافشاری روی قیمت‌های بالاتر از متوسط منطقه، ساز مخالف می‌نوازند.

سن پایین یک ملک امتیاز مهمی است که در قیمت‌گذاری نهایی در بازار مسکن نقش بسزایی دارد؛ به نحوی که به اذعان مشاوران املاک قیمت اجاره بهای نهایی یک آپارتمان کلید نخورده در مناطقی که مطلوبیت بیشتری دارد، بعضا تنها به خاطر این ویژگی حدود 20 درصد بالاتر از متوسط قیمت منطقه پیشنهاد می‌شود.

بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌و‌جوی ملکی معتبر نشان می‌دهد تعداد موجرانی که به دلیل مزیت سنی آپارتمان خود را با قیمت‌های بسیار بیشتر از متوسط قیمت منطقه عرضه می‌کنند در مناطق غربی و شمالی شهر به شکل محسوسی بیشتر است.

به‌عنوان مثال موجری قیمت پیشنهادی اجاره آپارتمان 110 مترمربعی کلیدنخورده واقع در شهرک غرب، سپهر را در قالب ترکیبی از 100 میلیون تومان ودیعه و سه میلیون و 200‌هزار تومان اجاره بها پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که متوسط قیمت اجاره‌بهای آپارتمان با متراژ، امکانات و موقعیت مشابه با سن بیشتر در این منطقه حداکثر 60 میلیون تومان ودیعه و 3 میلیون و 300 هزار تومان اجاره‌بها است. به این ترتیب اجاره نهایی پیشنهاد‌شده توسط موجر برای این ملک حدود 19‌درصد بالاتر از قیمت متوسط در این محدوده است.

 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    86 29
    اول از همه خدا ازشون نگذره دوم مافیای مسکن در ایران اینقدر قویه که اجازه نمیده هیچ نظارتی روی بازار مسکن انجام بشه سوم دولت درباره مسکن بی نهایت بی برنامه عمل میکنه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      66 24
      مافیای میکن همون بساز بفروش ها هستند که نمی گذارند قیمت ملک پایین بیاد و این باعث ده که قیمت اجراه خانه هم بالا بره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    60 20
    کار مشاوران املاک است. اونها بازار را بهم می ریزند مخصوصا حالا که فروش ملک رونق ندارد پول خود را از جیب مستاجر درمی آورند. باید قانونی باشد که قیمت اجاره بها را در هر منطقه روشن کند.
  • بی نام GB ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    25 67
    ادم خنده اش میگیره هرخبری راجع به مسکن توسایتا میادعده ای نزولخور بدبخت بانکی می ریزن اونجا میگن مسکن راکده ومسکن مرد.
    • بی نام US ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      55 21
      اگه اونا نزول خورن توام یه دلال از خدا بیخبری که واسه پولدار شدن خودت پا روی دیگران و وجدان خودت میزاری.
    • بی نام RO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      50 21
      وای......باز این دلالها از سر بیکاری ریختند تو سایتها و کامنتهای الکی میدند.‌‌....خوب عزیز من ملک باد کرده ات رو یه کم ارزونتر بفروش و سرمایه ات رو ازاد کن ببر تو بانک سپرده کذاری کن تا از حسادت دق نکنی....‌
    • سپرده گذار بانکی RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      55 24
      اگه بدونی چه لذتی داره وقتی که اول برج یه پیامک از بانکی که توش سپرده گذاری کردی میاد و سود سپرده ات رو اعلام میکنه..............خصوصا که ما هر ماه حدود بیست درصد به سرمایه مون افزوده میشه حال انکه دلالهای محتکر هر ماه از ارزش ملکشون مدام کاسته میشه...........«سخنانی قصار جهت سکته دادن به دلال جماعت».....
    • محمدرضا GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      18 37
      ببخشید جناب سپرده گذارمگه درصدسودشماسالانه 240درصده که هرماه سرمایتون 20درصدرشدمیکنه؟محض اطلاع تون بایدعرض کنم مسکن ره 10ساله ابچکانی سودسپرده فقط وفقط درعرض 3ماه میره نمونش هم سال 67 سال 73سال 81سال 86 واخرین بارهم رشد300درصدی سال 91 .دیریازود داره ولی سوخت وسوزنداره ماصبرمون زیاده به خاطر اینه که بار تاهفت پشتمون روتااین دوره های رونق می بندیم.
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      43 21
      "نزولخوری" از بانک خیلی بهتر از خون مردمو تو شیشه کردن و دروغ گفتن و هزارتا ناله نفرین پشت سر آدم بودنه.
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    58 20
    به دلیل رشد منفی جمعیت قیمت مسکن در آینده چشم اندازی برای رشد نخواهد داشت مگر اینکه اتفاق عجیبی توی سایر بخشهای اقتصاد رخ بده.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    54 21
    اینها یک مشت آدم نو کیسه هستن که بدون کارو تلاش به ثروت رسیدن الان هم ارث پدرشون رو میخوان از مستاجر بگیرن.
  • حمید A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    21 19
    تو خیابان "میر" اصفهان که یکی از بهترین جاهای اصفهان است سال 91 اپارتمان زیر 5 سال ساخت تا متری 10 میلیون هم رفت الان یکی از همکاران من خریده متری 4.700 یعنی نزدیک به نصف کاهش قیمت اینجا دیگه اخرشه این قیمت ها یعنی در خیابان میر اصفهان متری 4.700 یعنی مفت سعادت اباد تهران متری 7 تومان یعنی مفت توصیه من اینه هر کی پول داره یا مصرف کننده است یا دنبال تبدیل به احسن ملک خود است هرچه سریعتر اقدام کند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    6 3
    سرمایه گذاری در بازار مسکن مخصوصا در قسمت رهن و اجاره بسیار اشتباهه, چون با توجه به اصطحلاکه ملک و عمر مفید مسکن که حداکثر 10 ساله باعث از بین رفتن سرمایه میشه, ضمن اینکه اپارتمان بعد از 5 سال هزینه های نگهداریش افزایش پیدا میکنه