عضو کمیته انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده وجود دارد.

محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان باهنر مبنی بر اینکه اصولگرایان دیگر نباید حول محور افرادی که قبلا در عرصه انتخابات حضور یافته‌ و رای نیاورده‌اند جمع شوند، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: افراد مختلفی که خودشان به صورت میدانی تجارب انتخاباتی را کسب کرده‌اند، هر بار که نیز در عرصه انتخابات حضور می‌یابند تجربه جدیدی را به دست می‌آورند و با تجربه‌ای که کسب می کنند نقاط ضعف خود را برطرف کرده و شاید با همین دلگرمی است که مجددا در عرصه انتخابات حضور می‌بابند، قطعا کسی که به صحنه می آید و رای نمی‌آورد، این رای نیاوردن به معنای نفی توانمندی ها و خوبی هایش نیست .

وی اظهار داشت: عموم کسانی که در جریان اصولگرایی به صحنه آمدند افرادی پاکدست و زحمت کشی بودند و بحثی در این نیست اما وقتی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری به یک تصمیم نهایی و خرد جمعی برای یک شخص واحد رسیدیم این سازوکار خودش را دارد  و باید همه به آن احترام بگذارند. البته ممکن است در بررسی های میدانی از بین همان افراد به فردی برسیم که مقبولیت دارد، واجد شرایط هم است و طراز وی هم طراز ریاست جمهوری است لذا به سراغ وی برویم و این نیز اشکال ندارد.

کوهکن بیان کرد: شاید منظور آقای باهنر این بوده است که افرادی که در دوره های قبل به عرصه آمدند و شانس شان را امتحان کردند باید جریان اصولگرا را در این دوره همراهی کنند که به شخص واحد برسند و این حرف کاملا منطقی است، همه نیز باید این را بپذیرند.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه در جریان اصولگرا باید سه حرکت انجام شود، گفت: یک حرکت شروع شده است، یک حرکت درحال انجام است و حرکت سوم نیز به دقیقه 90 تصمیم گیری برمی گردد. حرکت اولیه ما که انجام هم شده است سمت و سوی جلوگیری از تکثر را دارد، این اقدام میمون و مبارکی است، معمولا تجربه ما این را می گوید که وقتی حرکت به سمت و سوی جلوگیری از تکثر باشد همراهی ها بیشتر می شود.

این عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت دیگری که در زمینه آن نیم قدمی برداشته شده است این است که مجموعه اشخاص حقیقی و حقوقی اصولگرا با اراده اینکه به شخص واحدی برسند تلاش می کنند، الان بسیاری از افرادی که دواطلب بودند اعلام کردند که دیگر داوطلب نیستند و تلاشهایی را انجام می‌دهند که می تواند مفید باشد ،یعنی وقتی من خودم به صحنه می آیم و اعلام می کنم که دواطلب نیستم قطعا برای همگرایی به حرف من بیشتر توجه می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 10 الی 15 نفر در جریان اصولگرایی را به عنوان کاندیدا معرفی می کنند، گفتن و نام بردن اسامی که خرج ندارد، اگر 20 نفر را هم نام ببرید و بگویید احتمالا اینها کاندیدا می شوند نه مرتکب جرم می شوید، نه کسی توضیح می دهد. در واقع سنگ مفت گنجشک مفت، همه ممکن است فردی را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

کوهکن درمورد اینکه تا چه اندازه احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد گفت: مجموعه ای از اصولگرایان که افراد را مورد را بررسی قرار می دهند قطعا شرایط آقای روحانی را نیز بررسی می کند، نباید در بررسی ها دچار دگماتیسم فکری شویم و دگم برخورد کنیم منتها فرق بررسی آقای روحانی با دیگران این است که تازه نفس ها را با برنامه هایشان بررسی و تحلیل می کنند اما اقای روحانی را بواسطه اینکه ریس جمهور بوده است علاوه بر برنامه هایش رویکردش را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

وی گفت:اگر مجموعه حرفها و سخنانی را که تاکنون در جریان اصولگرایی گفته شده است مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که کسی در جریان اصولگرایی تا کنون احتمال حمایت از روحانی را رد نکرده است و معمولا جملاتی که اشخاص حقیقی و حقوقی اصولگرا درمورد آقای روحانی گفته اند این است که"احتمال حمایت کم است " یا اینکه صلاحیت وی را مورد بررسی قرار می دهند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    36 9
    برای ریاست جمهوری ، فقط روحانی و دیگر هیچ .