رئیس شرکت تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی از داستان معارضین پیست دیزین می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مصطفی مدبر رئیس شرکت تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی درباره معارضین پیست دیزین توضیح می دهد که تا سال ها پیش وضعیت به این صورت بوده که یک سری افراد به صورت آبا و اجدادی در فصل های گرم حق کشت و چرا از یک سری از زمین های پیست دیزین را داشتند. این افراد هیچ سند رسمی‌ای ندارند و تنها در فصل های گرم که برفی نیست در این پیست ها کشاورزی می کردند یا برای چرای دام هایشان از آن استفاده می کردند.

اما در این سالها با توجه به افزایش قیمت زمین های ییلاقی در این مناطق این افراد بدون داشتن هیچ سند رسمی به عنوان معارض این پیست ها وارد میدان شده اند و از مالکیت آبا و اجدادیشان بر زمین های این منطقه می گویند.

در حالی که در اصل این زمین ها تحت مالکیت منابع طبیعی و جز انفال محسوب می شود. این افراد زمین ها را تیغه کشی می کنند و در فصل اسکی هم راه را برای کسانی که می خواهند از پیست استفاده کنند می بندد. این در حالی است که وزارت ورزش و فدراسیون مشکلی با حق سنتی آنها برای کشاورزی در فصل های گرم روی این زمین ها ندارد اما آنها مالکیت رسمی زمین ها را می خواهند.نکته دیگر این است که زمین هایی که این افراد در نظر دارند درست وسط پیست قرار گرفته است.  
اتفاق دیگری که معمولا در فصل زمستان در این پیست ها خبری می شود، بسته شدن راه پیست دیزین توسط برخی از محلی ها به بهانه ریزش بهمنی است که چند سال پیش سه کوهنورد را به دام مرگ کشاند. مدبر در این باره می گوید: این مساله در حالی رخ می دهد که می شود به راحتی مشکل ایمنی این منطقه را حل کرد اما با این کار ضربه بزرگی به یکی از بهترین پیست های ایران می خورد و یک پیست خصوصی از این مساله بیشترین سود را می برد. چون با این کار کسانی که برای استفاده از پیست دولتی آمده بودند با توجه به بسته بودن راه تنها گزینه پیش رو یعنی استفاده از پیست خصوصی را انتخاب می کنند و این موجب می شود که درآمد پیست دولتی که باید صرف ورزش کشور شود،  500 میلیون تومان است و درآمد پیست خصوصی کنار آن دو و نیم میلیارد تومان بوده است.

متن کامل کافه خبر مصطفی مدبر را به زودی در خبرآنلاین خواهید خواند.

43258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =