آلمان در برابر سیستم نیمه خودران تسلاموتورز ایستاد

مقامات آلمانی رسماً از ایلان ماسک مدیر تسلا موتورز خواستند تا تبلیغات مربوط به‌ویژگی Autopilot روی مدل‌های الکتریکی خودروهای S و X را حذف کند.

به گزارش خبرآنلاین، الکساندر دوبرینت وزیر حمل‌ونقل آلمان با ارسال نامه‌ای رسمی به ایلان ماسک از آنها خواست تا ویژگی نیمه خودران در اتومبیل‌های الکتریکی خود را در این کشور متوقف کند.

در این نامه آمده است که تبلیغات سیستم نیمه خودران باعث انتظارات غلط رانندگان از این سیستم می‌شود و ما از تسلا می‌خواهیم تا سیستم نیمه خودران که باعث گمراهی خریداران و رانندگان می‌شود را متوقف کنند.

 در ادامه نامه آمده است که آنچه تسلا روی اتومبیل‌های خود قرار داده سیستم دستیار راننده و نیمه خودران است (و نه تمام خودران) و تسلا در تبلیغات خود خریداران را گمراه کرده و آنها فکر می‌کنند که سیستم تمام خودران را می‌خرند درحالی‌که این سیستم بدون کمک‌راننده خطرناک بوده و ممکن است منجر به‌تصادف شود.

ایلان ماسک در ماه مارس تأکید کرده بود که سیستم Autopilot  پنجاه درصد امن‌تر از رانندگی انسان است اما نیاز به راننده را در هرلحظه احساس می‌کند.
 
 7 ماه می و به دنبال کشته شدن راننده تسلا در تصادف با کامیون در فلوریدا، سوالات جدی درباره این سیستم مطرح شده و آلمانی ها نمی خواهند شاهد تکرار تجربه تلخ در کشور خود باشند، چرا که اعتقاد دارند سیستم هوش مصنوعی بکاررفته در تسلا موتورز خیلی توسعه یافته نست.


منبع: رویترز

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    13 27
    اگه سیستم خودران یا حتی نیمه خودران توسعه یافته بود به معنای واقعی قطعا آلمانی ها اولین مهندسینی بودند که اونو درست می کردن. امریکایی ها اومدن حال آلمان ها رو بگیرن اما اونها زرنگترند. بنز و بی ام دبلیو نیز دارن سیستم های خودشونو دولوپ می کنن بدون نیاز به هوش مصنوعی آمریکایی.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      12 11
      امان از زور و قدرت که روی کره جنوبی ، ژاپن ، المان و کشورهای دیگر به انوع و اقسام جریمه ها یکبار با المان سر فولکس واگن که اگر زور المان به امریکا میچربید صد تا شرکت تو همون امریکا به دولت امریکا معرفی میکرد و به همان بهانه و برای اجازه فعالیت دوباره مثل امریکا چنان جریمه های سنگینی میگرفت یکبار برای ژاپن ومیتسوبشی و همین شالاتان بازیها و دریافت غرامت سنگین و محدود کردن فعالیتها یکبار برای کره جنوبی و علیه شرکتهای کره ای یک نمونه برای ایران مصادره دو میلیارد دولار پول ایران .... بسیار موارد هست که اگر سر جمع حساب کنم امریکا تو همین طرح شکایتهای شالاتانی بیش از 500 میلیارد دلار از ابتدای 2015 پول دریافت کرده والبته فشار بر این کمپانیها در جهت حمایت از صنعت خودش دزدی نوین