۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

ایسنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز (پنجشنبه) دومین آزمایش موشک میانبرد خود ظرف کمتر از یک هفته را انجام داده که این بار هم ناموفق بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: براساس ارزیابی مشترک ما با ارتش آمریکا گمان می‌رود که موشک پرتاب شده صبح امروز از نوع موسودان بوده باشد.

گمان می‌رود کره شمالی در سال جاری میلادی 8 آزمایش موشکی انجام داده که شامل موشک موسودان نیز می‌باشد. برد تئوریک این موشک بیش از 3 هزار کیلومتر است. 7 مورد از این پرتاب‌های موشکی تاکنون ناموفق اعلام شده است.

موشک موسودانی که در ژوئن سال جاری میلادی شلیک شد، با طی مسافت 400 کیلومتر بیشترین مسافت را تاکنون پیموده است که با هدف بالقوه‌اش برای رسیدن به پایگاه نظامی آمریکا در گوآم خیلی فاصله دارد.

از آنجایی که کره شمالی به ساخت موشک‌های بالستیک خود مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه خود به شدت آزمایش جدید پیونگ یانگ را محکوم کرد و گفت: کره شمالی هنوز به وسعت تحریم‌های جدید سازمان ملل در واکنش به پنجمین آزمایش اتمی‌اش پی نبرده است.

تحلیل‌گران انتظار دارند کره شمالی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدامات تحریک‌آمیزش را افزایش دهد.

آزمایش امروز مصادف بود با مذاکرات امنیتی عالی رتبه میان مقامات آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن که در جریان آن جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا متعهد شد تا استقرار سپر دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را تسریع بخشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    .قتی موشک سوخت مایع بالا میرود و فشار هوا کم میشود باعث میشود که اتاق سوخت موشک تحت تاثیر خلا و کاهش فشار باشد و اگر سیستم الکترونیک تنظیم سوخت و اکسیژن ان هوشمند نباشد در ارتفاع زیاد مختل و سقوط و خاموش و منفجر میشود.