۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
گردوی تویسرکان ثبت جهانی می‌شود

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش‌، برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی در تویسرکان گفت: گردوی تویسرکان به عنوان میراث مهم کشاورزی در سازمان خواروبار جهانی ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از تویسرکان ؛ سلیمان کریمی، که در جلسه هماهنگی ثبت جهانی گردوی تویسرکان در فرمانداری این شهرستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: هدف کلی از اجرای این طرح در راستای حفظ و احیای کشاورزی و حفظ تولیدات، سرمایه‌ها و مشارکت دادن مردم در حفظ سرمایه و افزایش درآمد مردم منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه برای ثبت جهانی شدن پنج آیتم بسیار مهم است، گفت: قدمت تاریخی محصول در منطقه، داشتن نقش برجسته آن محصول در معیشت و اقتصاد مردم منطقه، داشتن منظر زیباشناسی و جذابیت گردشگری محصول، تنوع زیستی و کشاورزی منطقه و فناوری پنج آیتم برای ثبت جهانی یک محصول در سازمان خوار و بار جهانی است.

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش‌، برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دلیل شهرت و کیفیت جهانی محصول گردوی تویسرکان، این محصول را برای ثبت در نظر گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: مطالعات اولیه و جمع‌آوری پنج آیتم بالا را تا پایان امسال انجام و گزارش آماده شده را برای دفاع ارائه می‌دهیم که پس از تأیید به سازمان خوار و بار جهانی ارسال می‌کنیم.

کریمی هدف گردشگری علمی و پایلوت شناخته شدن تویسرکان به عنوان محصول گردو را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: به طور حتم پس از انجام این مهم و برندسازی گردو شاهد رشد اقتصادی مردم منطقه به طور چشمگیری‌ هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =