ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد: خودداری واشنگتن از انجام توافق های خود با مسکو در ژنو برای برقراری آرامش در سوریه، موجب بروز وضعیت دشوار و پرتنش کنونی در حلب شده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این موضوع اعلام کرد: وضعیت پیچیده و دشوار در منطقه حلب بر اثر اجرا نشدن تعهدهای واشنگتن در چارچوب توافق های 9 سپتامبر (19 شهریور) بروز کرده که در جریان توافق با مسکو در ژنو به دست آمد.
پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه به نقل از سخنان زاخارووا نوشته است: طرف آمریکایی با وجود تعهدی که داد نتوانست گروههای معارض مسلح را برای خروج از منطقه جاده کاستلو وادار کند تا با استفاده از این راه ساکنان گرفتار در دام جنگجویان بتوانند به کمک های مورد نیاز انسانی دست یابند.
وی افزوده است: هنوز نیز هیچ اقدامی برای جدا کردن گروههای مسلح به اصطلاح معارض میانه رو از تروریست های داعش و جبهه النصره انجام نگرفته است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در این زمینه، تاکید کرد: افرادی که نگرانی های خود را از اوضاع در شرق حلب اعلام می کنند، نمی خواهند به مسائل نواحی غربی این شهر که تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد، توجه کنند.
وی گفت: نواحی مسکونی حلب مانند دمشق و سایر مناطق سوریه همچنان هدف موشک ها و خمپاره های گروههای مسلح قرار دارد و در روزهای اخیر نیز چندین منطقه از جمله حمدانیه، منشیه و سلیمانه حلب زیر شلیک خمپاره ای قرار گرفته است.
زاخارووا در پایان تاکید کرد: با وجود این واقعیت ها، رسانه های غربی به این مسائل و رویدادهای ناگوار توجهی نمی کنند، اما هدفمند و بی اساس روسیه را مسئول بروز وضعیت بسیار دشوار انسانی در شرق حلب می دانند.
واشنگتن که حدود یک سال پیش وعده داده بود، گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها جدا کند، در جریان توافق 19 شهریور ماه با مسکو متعهد به انجام این کار شد، ولی تاکنون حاضر نشده گامی در این مسیر بردارد.
اکنون تروریست های جبهه النصره و داعش با استفاده از همپیمانی گروههای مسلح موسوم به معارض، عملیات خود را علیه نیروهای دولتی سوریه و مردم این کشور انجام می دهند.
وزارت خارجه روسیه همچنین امروز اعلام کرد: برخی کشورهای غربی برای توجیه اقدام های تروریست ها و همدستان آنها در حلب تلاش می کنند و اینکه می خواهند مسئولیت رویدادهای منطقه و بیش از همه در شرق حلب را بر دوش مسکو بگذارند، حیرت آور است.
الکسی بورودافکین نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرده که کشورهای غربی تلاش می کنند، مانع سرکوب هوایی تروریست ها شوند تا پس از تجدید قوا، به «اقدام های وحشیانه» خود ادامه دهند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =