ایرنا نوشت: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای و برجام، پیروزی حقوقی ملت ایران بود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در نشست مشترک با مسئولان و مردم شهرستان خنداب در سی و دومین سفر استانی دولت در راستای بررسی و حل مشکلات مردم شهرستان افزود: فعالیت ها و اقدامات گسترده دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای و موضوع برجام مهم ترین سر فصل و آغاز برای پیشرفت کشور است.

وی بیان کرد: قطع نامه های متعدد شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مانند زنجیر برپای اقتصاد کشور بسته شده بود که مسئولان ذی ربط کشور با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست جمهوری توانست موجبات برطرف کردن این موانع را فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری اظهار کرد: در زمان تحریم ها انواع ارتباطات بانکی، مبادلات کالا، دریافت مواد اولیه برای صنایع و همچنین سفرهای خارجی با مشکلات زیادی رو به رو بود که این موضوع عامل اصلی در افزایش مشکلات و تحقق نیافتن اهداف کشور در عرصه های مختلف بود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری عنوان کرد: آقای روحانی و تیم مذاکره کننده ایران مانند فرماندهان برجسته دفاع مقدس در میدان مذاکره با طرف های مقابل وارد شدند و به خوبی بر راه حل برون رفت از این تنگنا واقف بودند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با تاکید بر این امر که در این مذاکرات، حقوق هسته ای ایران اسلامی تثبیت شده است ،گفت: ایرام با دفاع از حقوق هسته ای ملت و جلوگیری از دادن امتیاز ویژه به طرف مقابل، توانست مذاکرات را با جدیت تمام به سرانجام برساند.

وی تاکید کرد: در روزهای نخستین مذاکرات اینگونه بیان می کردند که آیا جهان حق تولید آب سنگین را به اراک می دهد؟ اما هم اکنون ایران جزء باشگاه هسته ای جهان محسوب می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان این امر که دستاوردهای مذاکرات و برجام افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می شود، افزود: نتایج لغو تحریم ها آرام آرام خود را در اقتصاد کشور نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: در زمان تحریم ها میزان تولید نفت ایران 2 میلیون بشکه بود ولی در حال حاضر این میزان به 4 میلیون بشکه افزایش یافته است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: سفرهای استانی فرصتی مناسب برای ارتباط متقابل مردم و دولت در راستای بیان مشکلات و ارایه اقدامات و راه حل های کاربردی و مناسب در این خصوص است.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با بیان این امر که جمهوری اسلامی ایران متکی بر اراده و حضور مردم در همه زمینه ها است، افزود: ریاست جمهوری و اعضای کابینه با هدف بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب به استان های مختلف سفر می کنند تا با ارزیابی مسائل داخلی و خارجی تمهیدات لازم را در این مهم به کارگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی اقتصاد کشور مهم ترین دغدغه دولت یازدهم است و وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده فرصتی مناسب در راستای رشد، رونق و شکوفایی اقتصاد کشور است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری بیان کرد: این دولت با تکیه بر تجارب گذشته و نگاه به آینده به صورت شبانه روزی و جهادی در راستای پیشرفت کشور گام برداشته و با رقابت های پیچیده در دنیای امروزی موجبات رشد و تعالی کشور را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نمونه هایی از تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در زمان آغاز دولت یازدهم ذخیره گندم در برخی شهرها تنها برای 18 روز بوده اما در حال حاضر این میزان به 18 ماه رسیده و همچنین در سال گذشته دولت تدبیر و امید 11 میلیون تن از چهارده و نیم میلیون تن گندم تولید شده را از کشاورزان خریداری کرد زیرا اقتصاد مقاومتی همواره بر استفاده از قابلیت های خود تاکید دارد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری ادامه داد: وابستگی غذایی بدترین نوع وابستگی است زیرا طرف صادر کننده هر لحظه می تواند با جلوگیری از ورود مواد غذایی به کشور موجبات بروز مشکلات را فراهم کند.

مشاور حقوقی رئیس جمهور تاسیس 2500 شرکت دانش بنیان، پیشرفت در صنعت حمل و نقل به ویژه راه آهن و توجه به فرهنگ را از دیگر اقدامات موثر دولت یازدهم و مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد.

بوی افزود: سرمایه گذاری خارجی راه حلی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است زیرا اعتبارات بخش دولتی پاسخگوی این بخش نمی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انسجام نیروهای نظامی و انتظامی کشور اظهار کرد: گروه های تروریستی برای عزاداران امام حسین (ع) در ماه محرم توطئه هایی در نظر گرفته بوده اما انسجام مردم و سه قوه باعث خنثی کردن این اقدامات دشمن و جلوگیری از بروز حوادثی مانند کشورهای پاکستان و عراق شد.

وی، مهار تورم 40 درصدی، رسیدن به تورم تک رقمی در سال جاری و رشد پنج درصدی اقتصادی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: شهرستان خنداب با برخورداری از توانایی بالا و قابلیت های کشاورزی نباید دنبال صنعتی شدن باشد زیرا این شهرستان از مناطق موثر و توانمند کشور در عرصه کشت انگور و تولید کشمش است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: می توان با استفاده از فناوری های پیشرفته و افزایش ارتباطات با کشورهای پیشگام در این عرصه مانند ایتالیا و روسیه در توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی گام برداشت.

وی عنوان کرد: آبیاری سنتی باید جای خود را به استفاده از روش های نوین بدهد زیرا منابع آبی کشور به گونه ای است که روش های قدیمی پاسخگوی نیازهای امروزی نیست.

حجت الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دولت تدبیر و امید 85 درصد از تمامی مبلغ طرح آبیاری نوین را در قالب ارایه تسهیلات بدون بازپرداخت حمایت می کند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار کرد: این حمایت در راستای حفظ منابع آبی و همچنین تامین آب مورد نیاز در صنعت کشاورزی جامعه اجرا می شود.

 وی به ضرورت تکمیل بیمارستان شهرستان خنداب اشاره کرد و افزود: این شهرستان باید از یک بیمارستان مطلوب برخوردار باشد و موضوع تکمیل هرچه زودتر و تسریع این بیمارستان را با وزیر بهداشت مطرح خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد: مجموعه آب سنگین اراک به مجموعه آب سنگین خنداب تغییر نام یابد زیرا این مجموعه در شهرستان خنداب واقع شده است.

23217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =