ایرنا نوشت: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: هواپیمایی که بلافاصله پس از برخاستن در کشور مالت دچار سانحه شد، ارتباطی با هیچ یک از فعالیت های این اتحادیه نداشته است.

به گزارش پایگاه اینترتی «اِ باوت کروشیا» (About croatia)  اظهارات موگرینی به دنبال انتشار گزارش هایی درباره استفاده از این هواپیما از سوی آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرانتکس مطرح شده است.

موگرینی در پیامی توئیتری نوشت: هیچ یک از مقام های اتحادیه اروپا در سانحه هوایی مالت حضور نداشته اند و این پرواز ارتباطی به هیچ یک از فعالیت های اتحادیه نداشته است.

آژانس فرانتکس نیز در پیامی در این زمینه اعلام کرد: ما تایید می کنیم هواپیمایی که صبح امروز دوشنبه در مالت دچار سانحه شد، ارتباطی با هیچ یک از فعالیت های عملیاتی سازمان دهی شده از سوی فرانتکس نداشته است.
روزنامه گاردین امروز دوشنبه به نقل از منابع فرودگاهی و شاهدان عینی گزارش داد: یک فروند هواپیمای سبک از نوع «مترولاینر» حدود ساعت پنج و 30 دقیقه به وقت گرینوویچ (هفت و 20 دقیقه به وقت محلی کشور مالت) بلافاصله پس از بلند شدن از باند فرودگاه بین المللی این کشور اروپایی دچار سانحه شد و آتش گرفت.

گزارش های اولیه حکایت از آن داشت که این هواپیما حامل پنج نفر از مقام های فرانتکس بوده است.
به نوشته گاردین، هنوز خبری درباره ملیت قربانیان این حادثه منتشر نشده است.
جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع الجزایر کوچکی تشکیل شده است.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =