ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید گفت: مجلس باوجود حضور طیف‌های سیاسی مختلف، این واقع‌بینی را دارد که با دولت همراهی کرده و به وزرا رای‌اعتماد بدهد.

غلامرضا حیدری با اشاره به معرفی گزینه‌های جایگزینی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد: باتوجه به زمان اندکی که تا پایان عمر دوره نخست دولت باقی مانده، به نظر می‌رسد انجام تغییرات در ترکیب وزرا و ترمیم کابینه با منافع سه وزارتخانه و درمجموع با منافع ملی درتعارض باشد.

او با اشاره به نظر برخی دیگر از اعضای فراکسیون مبنی بر ضرورت ترمیم کابینه باوجود زمان اندک باقی‌مانده، گفت: باتوجه به بلاتکلیفی جوامع هدف این وزارتخانه‌ها و به‌ویژه نظر مثبت شخص رییس‌جمهور درخصوص هر سه گزینه پیشنهادی که انتخاب‌شان به‌دور از فشار و تحمیل صورت گرفته، امیدواریم با همکاری و رای‌اعتماد مجلس، وضعیت در این سه بخش بهبود یابد.

عضو هیات رییسه کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید با اشاره به گلایه برخی از نمایندگان و به‌ویژه اعضای فراکسیون امید به‌علت عدم رایزنی رییس‌جمهور در جریان انتخاب گزینه‌های پیشنهادی، یادآور شد: هنگامی که دکتر عارف در جریان نشست دیروز فراکسیون که با حضور سخنگوی دولت و معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد، انتظار نمایندگان از دولت را منتقل کرد، یاد نحوه تعامل دولت جنگ با مجلس افتادم که چگونه مهندس موسوی در بحبوحه جنگ، شخصاً در مجلس حاضر می‌شد و با گفت‌وگو به تک تک سوال‌ها و مطالبه‌های نمایندگان پاسخ می‌گفت. فکر می‌کنم دکتر روحانی حداقل به احترام نمایندگانی که به‌عنوان حامیان دولت معروف شده‌اند،  مشابه مهندس موسوی رفتار می‌کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره علت حذف نام نجفی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش، در شرایطی که اولاً جامعه بزرگ فرهنگیان کشور علاقه‌ای ویژه به او دارند، ثانیاً او در سال ۹۲ با یک رای اختلاف موفق به عبور از سد مجلس نهم و حضور در کابینه نشد و مجلس امید می‌توانست با رای‌بالا به او مردم را نسبت به خود امیدوار کند، گفت: دکتر نجفی که نخستین‌بار در دولت مهندس موسوی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت کرد و پس از آن، در دولت آیت‌الله هاشمی نیز به کار خود در این وزارتخانه ادامه داد و به‌خوبی ثابت کرد که می‌تواند حداقل اقتصاد آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان کشور را در مسیر درست قرار بدهد.

حیدری تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین انتقادها به دولت اصلاحات همین مساله عدم معرفی دکترنجفی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش توسط آقای خاتمی بود، چرا که درصورت تداوم حضور نجفی در این وزارتخانه، امروز شاهد این وضعیت نامساعد فرهنگیان به‌لحاظ اقتصادی و معیشتی نبودیم؛ بماند که اوج مشکلات این عزیزان بیش از هر چیز ناشی از سیاست‌های نادرست دولت احمدی‌نژاد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالای مدیریتی دانش‌آشتیانی یادآور شد: فخرالدین دانش‌آشتیانی رویکرد شناختی و دقیقی نسبت به مدیریت آموزشی دارد و سال‌ها در مجموعه آموزشی مفید در خدمت فرهنگیان بوده و سابقه معاونت وزارت علوم را نیز در کارنامه دارد و به نظر می‌رسد بتواند در آموزش و پرورش اثربخش و راهگشا باشد.

عضو هیات رییسه کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید با بیان این‌که به احتمال قریب به یقیین هر سه گزینه پیشنهادی موفق به اخذ رای‌اعتماد از مجلس خواهند شد، گفت: مجلس باوجود حضور طیف‌های سیاسی مختلف، این واقع‌بینی را دارد که باتوجه به زمان اندک باقی‌مانده تا پایان دوره نخست دولت روحانی و همچنین با اشراف به مشکلات احتمالی اداره سه وزارتخانه توسط سرپرست، با دولت همراهی کند و به وزرا رای‌اعتماد بدهد.

حیدری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره علت بی‌توجهی دولت به خواسته‌های مجلس امید، در شرایطی که روحانی در آستانه انتخابات بیش از هر زمان دیگری نیازمند یاری اصلاح‌طلبان و نظر مساعد افکار عمومی است، اعلام کرد: روحانی از دید من که سابقه آشنایی‌ام با ایشان به مجالس دوم و سوم می‌رسد، با تعابیر امروز یک اصولگرای تندرو بود.

او ادامه داد: با این حال آدمی همواره در حال تغییر و تکامل است و شاید یکی از مهمترین عوامل تحولات روحانی، واقع‌بینی او بود و این درحالی است که فارغ از مسائل جناحی، یکی از لوازم اصلاح‌طلبی در معنای عام آن و به لحاظ مفهومی واقع‌بینی است و واقع‌بینی، اصلاح‌طلبی را به همراه خواهد داشت.

عضو عضو هیات رییسه کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ یادآور شد: مقدرات و شرایط سال ۹۲ به گونه‌ای بود که روحانی به‌عنوان گزینه اصلاح‌طلبان مطرح و به ریاست جمهوری برسد که این مهم تا حدود بسیاری ناشی از رحجان منافع ملی بر منافع فردی ازسوی دکترعارف بود و شاید به همین دلیل است که باید ایشان را به‌عنوان یک سرمایه ملی حفظ کرد و قطعاً هنگامی که تاریخ این روزها بررسی شود، از دکترعارف به‌عنوان یک سرمایه ملی تقدیر خواهد شد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =