کاوشگر مریخ اروپا و روسیه با خرابکاری ناسا سقوط کرد؟/همه چیز درباره یک شایعه

ایسنا نوشت: فرودگر شیاپارلی اروپا که قرار بود اوایل این هفته در سطح مریخ قرار بگیرد، یک دقیقه قبل از زمان برنامه‌ریزی شده برای تماس با سطح سیاره، ارتباط خود را با کنترلگرهای آژانس فضایی اروپا از دست داد و تصاویر ناسا خبر از انهدام آن می‌داد.

اگرچه انهدام فرودگر اروپا که بخشی از کاموریت اگزومارس 2016 بود، احتمالا در نتیجه اتفاقات پیش‌بینی نشده اتفاق افتاده است، اما یک نظریه جدید مدعی شده که از بین رفتن شیاپارلی اصلا تصادفی نبوده است.

اسکات وارینگ، یک محقق علاقمند به موجودات فضایی اظهار کرده که شیاپارلی به عمد توسط ناسا غیرفعال شده و اینکه ناسا پیش از این نیز این کار را بر روی کاوشگرهای دیگری که برای بررسی شواهد وجود حیات بیگانه در مریخ پرتاب شده بودند، انجام داده است.

شیاپارلی قرار بود روی منطقه فلات مریدیانی در مریخ فرود بیاید و فناوری‌های ماموریت آینده آژانس فضایی اروپا که قرار است در سال 2020 برای بررسی علائم حیات به سیاره سرخ اعزام شود، آزمایش کند.

به گفته وارینگ، ناسا تمام کاوشگرهای رقیبی را که توسط کشورهای دیگر از سال 1989 برای بررسی مریخ پرتاب شده بودند، به همین ترتیب از کار انداخته است. به این ترتیب، ناسا نخستین سازمان فضایی خواهد بود که وجود حیات بیگانه را روی این سیاره اعلام می‌کند.

این نظریه‌ساز جنجالی همچنین مدعی شده که ناسا مسئول انهدام کاوشگر فوبوس روسیه در سال 1989 و همچنین فرودگر مریخ این کشور در سال 2011 است.

فرود کاوشگر روی سیاره مریخ بسیار مشکل است و شیاپارلی تنها ماموریت ناکام در این راه نبوده است. ناسا تاکنون خوش‌شانس بوده و توانسته کاوشگرهای خود را روی سیاره سرخ فرود بیاورد. کاوشگر کنجکاوی این سازمان در حال حاضر به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد امروزه آب بصورت متناوبی در سطح مریخ جریان می‌یابد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    6 0
    ناسا حقشه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    2 3
    کار، کار تکفریاست